Week 3 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 3 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 3 Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

01 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve lezers,

Het is alweer maandag en dus weer tijd om mijn belevingen hier op Curacao van afgelopen week met jullie te delen.

Allereerst wil ik Nico, de vader van mijn vriend van harte feliciteren met zijn verjaardag van vandaag!!

Afgelopen week zijn ontzettend veel nieuwe huisgenoten gekomen. We zijn nu met ongeveer 32 studenten in dit complex. Het huis zal zich vullen in de komende tijd tot 44 studenten. Wat ik er tot nu toe van gemerkt heb, is dat we een hele leuke groep hebben. Maandag, woensdag en donderdag heb ik huiswerk gemaakt en vooral veelal in het zwembad gelegen en gezelligheid met de (nieuwe) huisgenoten gehad. Afgelopen dinsdag zijn Juliët, Sylvie en ik naar Punda gereden om te winkelen. Heel veel nieuwe kleding en een nieuwe bikini gekocht. Ook zijn we naar de drijvende markt geweest, daar kun je erg goedkoop fruit kopen. Dit hebben we dan ook 'massaal' ingeslagen.
Donderdag zouden we 's avonds op school voor het eerst Papiaments krijgen, maar helaas viel dit uit omdat de docent een ongeluk had gehad.
Vrijdag was weer de 'gebruikelijke' dag om iets leuks te gaan ondernemen met ons zessen. We hadden besloten om naar Playa Lagun te gaan. Daar zou je ook met zeeschildpadden kunnen zwemmen. Ik werd helemaal enthousiast en hoopte natuurlijk één te zien.
We kwamen daar aan, ik pakte direct mijn snorkelset en dook het water in. Alle rotsen bij langs gezwommen, maar helaas geen schildpad gezien. Wel prachtig gekleurde vissen. Vervolgens op het strand gelegen en zo nu en dan het water in om af te koelen. Op een gegeven moment werd geroepen dat er een schildpad zwom, dus ik wist niet hoe snel ik weer het water in moest met mijn snorkelset en onderwatercamera. En inderdaad ik zag de schildpad rustig zwemmen. Ik ben hem een hele tijd gevolgd en heel veel foto's gemaakt. Sylvie kwam er op een gegeven moment ook aan en maakte het mogelijk om mij met de schildpad zwemmend op de foto te krijgen, super leuk!
Vervolgens hebben we nog wat gedronken bij het restaurantje bovenop de berg/rotsen. Wat een mooi uitzicht over het water.

Zaterdag ben ik thuisgebleven en heb me prima vermaakt met de gezelligheid van het huis en het zwembad. 's Avonds zou er een 'groot' feest zijn op mambo beach en we hadden besloten om met bijna het hele huis hier naartoe te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Ons klaarmaken en we vertrokken in grote getale richting mambo beach. Het was fantastisch, wat een leuke groep. Tot diep in de nacht ons prima vermaakt. Op een gegeven moment vertrok de één na de ander weer naar huis en daar ging het nog gezellig door met een duik in zwembad ter afkoeling. Rond vijf uur lag ik op bed.
Gisteren was een lazy sunday: gekletst, gezwommen, spelletjes gedaan, wat handwasjes gedaan en film gekeken.

Vandaag ga ik studeren/huiswerk maken. Vanavond is het weer tijd voor school.

Overige: De benzine kost hier 1 euro per liter. Afval wordt hier niet gescheiden: glas, papier, flessen, karton, fruitschillen, enz. alles zit door elkaar heen. Wat jammer is voor het landschap, is dat er op veel plekken op dit eiland erg veel zwerfafval in de berm ligt.

Dit was mijn blog weer voor deze week! Tot volgende week!

  • 01 September 2014 - 21:12

    Papa:

    Hoi Kitty,
    Je schrijft leuk. Het is elke keer weer een genoegen om je belevenissen te lezen.
    Het is fijn dat je zo'n leuke club mensen om je heen hebt.
    kuz pa

  • 01 September 2014 - 23:17

    Greetje :

    Hoi kitty
    Wat leuk om je verhalen te lezen ,
    Schitterend zijn ook je mooie foto's
    En wat fijn dat je geniet
    Ik hoop dat dat nog lang zo mag blijven

    Liefs van Greetje Sinnema

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 20183

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: