Week 4 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 4 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 4 Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

08 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi dushi's,

Dit is alweer de vierde week die ik verblijf op Curacao. Mijn belevenissen van afgelopen week zal ik weer in dit reisverslag schrijven. Het is een week geweest met veel zon en water, een beetje school en stapavonden.

Deze week hoefden we maar twee dagen naar school. Maandag en donderdag. Donderdag hadden we een 'lange' dag met 5,5 uur school.
In deze 5,5 uur hadden we ook onze eerste les Papiaments van 1,5 uur. Mega interessant. Ik merk ook dat ik het leren van een andere taal ook erg leuk vind. Jammer dat de les weer voorbij was. We hebben uitspraken van vokal: klinkers en konsonante: medeklinkers geoefend. Verder heel wat woorden, de basiszinnen van hoe je je voorstelt:
Mi yama Kitty van Schooneveld (Ik ben Kitty van Schooneveld)
Mi tan binti dos aña (Ik ben 22 jaar oud)
Mi ta bin di Hulanda (Ik kom uit Nederland)
Ook hebben we leren tellen.
Papiaments schrijf je zoals je het hoort, zoals Bon Wikent (goed weekend).
Ik heb nu alweer zin in het volgen van de volgende les.

Verder was afgelopen donderdag de 'officiële' opening van de school. Er was veel muziek, drankjes en hapjes. Gezellig!
Dinsdag zijn we naar een hele grote winkel geweest 'La Curacao' geweest. Hier is op eten na echt alles te krijgen. Van gordijnen tot televisies, beddengoed, kleding en schoenen. Hier hebben we een aantal uur doorgebracht. Vervolgens zijn we voor het eerst naar de Albert Heijn geweest. Ik had echt het gevoel dat we in Nederland waren. Alles precies hetzelfde. Erg leuk en ik voelde me weer een beetje thuis.

Vrijdag zou de dag zijn van een groot feest, namelijk Full Moon Party. Dit feest is iedere maand op Kokomo beach wanneer het volle maan is. Wij zes meiden en een vriend van Juliët hadden VIP-kaarten geregeld. Deze VIP-kaarten hielden in dat we de auto vlakbij konden parkeren. We hoefden dan niet met pendelbusjes heen gebracht worden. Ook zouden we een tafel hebben op een mooie plek op het strand. Verder naar keuze twee flessen sterke drank en 'normale' wc's. De overige gasten moesten op een dixi. Overdag moesten we onze kaarten nog ophalen bij Kokomo beach. We hadden toen besloten om daar te blijven zwemmen. Op de heenreis zagen we flamingo's vanuit de auto. Heel mooi om te zien. Op een andere dag willen we nog naar ze toe. Het strand was ook weer schitterend om te zien. Ze lijken toch allemaal wel op elkaar, maar toch is elk strand ook weer heel anders. Het was heerlijk daar. Ik was naar een vlot gezwommen verderop in de zee en daar heb ik wel een paar uur gelegen deinend op het water, heeeerlijk!! Ook sprak een Braziliaanse jonge vrouw me nog aan op het vlot. Ze kon praktisch geen Engels. Toch een heel leuk gesprek gehad.
Vervolgens gingen we boodschappen doen, naar huis om te eten en ons klaar te maken. Op een paar na van ons huis ging iedereen naar Full Moon Party. Iedereen was in de stemming en was gezellig. De overige huisgenoten hadden alleen geen VIP-kaarten. Wij stonden op een apart vlak omringd door hekken. In eerst instantie wisten we niet of het dan wel zo leuk zou worden. We zouden toch gescheiden zijn van onze huisgenoten. Maar het leuke was dat alle huisgenoten naar ons toe kwamen bij de hekken. Wij konden er over heen klimmen, net wat we wilden. Een fantastische avond gehad. Uiteindelijk was het kwart over zes tijd om te gaan slapen.
Zaterdag heel rustig aan gedaan. Zondag hebben we gezwommen bij Marie Pompoen met onze zes meiden. Een hele gezellige dag gehad met goede gesprekken. 's Avonds hebben we boer zoekt vrouw gekeken met een paar meiden. Daarna ben ik nog met Maaike, Anouk en Stijn naar Wet en Wild geweest. Er waren daar ook al een paar andere huisgenoten die daarvoor naar Partysquad waren geweest. Hier zijn we zo'n anderhalf uur geweest. Was leuk, maar niet heel bijzonder.

Overige
Twee keer per week wordt ons complex schoongemaakt door schoonmaaksters. Dit is wel erg prettig! Verder voelen wij met z'n achten in ons 'aparte' huisje stuk voor stuk verantwoordelijk om het zo goed als schoon te houden. Gewoon heel prettig! We hebben geen wasmachine. Eén keer in de twee weken brengen we ons beddengoed, handdoeken, ondergoed en een paar kleren naar de wasserij. We brengen de was dan 's morgens voor 12 uur naar de wasserij en om 17 uur kunnen we het weer ophalen. Dan is het gewassen, gedroogd en opgevouwen en in vacuüm verpakt plastic krijgen we het dan weer terug. Dat is op zich wel makkelijk.
Verder wil ik goed fit blijven. Ik ben veel bezig met voeding en sinds vorige week doe ik iedere dag oefeningen. 20 baantjes zwemmen, 30 keer buikspieren voor en 30 keer buikspieren zij. 10 keer opdrukken, 20 kikkersprongen. Voor de rest leningheid benen en rug. Is prima te doen, maar met die warmte ben ik daarna wel uitgeput.

Zo, dit was weer mijn blog voor deze week!
Tot volgende week!

Ayo!


  • 08 September 2014 - 22:32

    Papa:

    Hoi Kitty,
    Ik heb weer genoten van je verhalen.
    Ben een beetje jaloers als je schrijft dat je naar dat vlot bent gezwommen.
    Lijkt me ook erg leuk.
    Verder vind ik het heel fijn dat je zo ontzettend naar je zin hebt.
    Blijf feestleven
    Ayo! kuz van pa

  • 11 September 2014 - 16:34

    Addo:

    Weer een leuk verhaal Kitty, ga zo door. Wel veel party's he.

  • 12 September 2014 - 16:53

    Martha:

    Hallo Kitty

    Was weer leuk om te lezen.
    En wat wordt je daar verwend. Niet zelf hoeven wassen en schoonmaken.
    Zal wel weer heel anders zijn als je weer thuis bent.
    Geniet ervan meid.
    Bon Wikent.

    Groetjes Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 20178

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: