Week 6 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 6 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 6 Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

22 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Beste lezers,

Leuk dat jullie weer lezen:)

Deze week moesten we weer drie avonden naar school. Afgelopen maandag kregen we les van een nieuwe docente. Wat een pittige, zeer boeiende en heel interessante les. De hele les zeer geboeid naar haar zitten luisteren. Veel geleerd!

Deze week was ook de eerste week van de pech. Het begon dinsdag. Eén van onze zes meiden was met één van onze auto's weggeweest. Helaas kwam ze niet met dezelfde auto weer terug. Band lek. Onze auto man lieten we het voorval weten. De volgende dag bracht onze auto man de auto weer terug met een nieuwe band er onder. Perfect!
Dezelfde avond viel ook het stroom uit en het internet. We konden niets meer. Gelukkig deed het stroom het later in 'ons huisje' weer wel, maar in het grote gebouw op dit complex niet. Met de mensen die thuis waren, hebben we alle spullen uit de koelkast en vriezer overgeplaatst naar een grote koelkast die het wel deed in weer een ander 'huisje' op het complex. Voor de rest hadden de mensen in het grote gebouw ook geen verkoeling van de waaier/fan. Zij hebben een erg vervelende/warme nacht gehad. De volgende ochtend deed het stroom het weer, maar het internet nog niet. Wij zessen moesten nog voorbereidingen doen voor school waarbij we internet nodig hadden. Dit lukte niet thuis dus wij naar de Mac Donalds en daar lekker in de koelte kunnen werken. Later op de dag deed het internet het weer. Die avond moesten we naar school. Toen school afgelopen was, wilden we weer naar huis. Nu startten wij onze witte auto. Maar de lichten gingen niet aan. Uiteindelijk besloten om de auto opnieuw te starten. Helaas, nu deed die niets meer. Direct kwamen er twee behulpzame mannen aan om ons te helpen. Helaas het mocht niet baten. Wij met z'n zessen in de rode auto met de nieuwe band naar huis. Daar onze auto man laten weten dat nu de andere auto niet meer functioneerde. Zo goed als hij is, gaf hij de volgende dag aan dat we de auto weer mee konden nemen vanuit school. Het probleem was dat er een mierennest in de bedrading van de auto zat. Hij gaf aan zo goed als alle beesten te hebben gedood. Donderdagavond moesten we weer naar school. Na school probeerden we de witte auto te starten. Gelukkig hij deed het, maar helaas de lampen en de claxon niet. Wij weer met ons zessen in de rode auto naar huis. De auto man dit weer laten weten en hij zou er weer naar kijken.

De volgende dag (vrijdag) besloten we om naar het strand Cas Abao te gaan. Wat ontzettend prachtig is het hier. Zo lekker rustig, zo weids, zo'n prachtig uitzicht over het suuper blauwe water. Heerlijk liggen drijven op het water en aan de kant gelegen met de golven over me heen. Het was super! Toen we weg wilden gaan, zag ik dat ik bericht had van onze auto man. Alles zou het weer doen. Volgende week zou hij nog een keer komen kijken of de mieren echt uitgeroeid waren of dat hij er nog wat aan moest doen. We haalden onze auto op en 's avonds was het tijd voor Hardwell! Eerst lekker gegeten en ons vervolgens klaar gemaakt om daar heen te gaan. Super veel zin in! Uiteindelijk was het ook een fantastische avond! We waren met ongeveer 20 van onze huisgenoten en weer als een hele leuke groep. Uiteindelijk lag ik om vijf uur op bed. Voor de volgende dag hadden we met veel huisgenoten afgesproken om naar Zanzibar/Jan Thiel te gaan. Daar zouden we eerst zwemmen en vervolgens volleyballen. Zo gezegd, zo gedaan. Het volleyballen ging echt heel leuk! We waren als teams goed aan elkaar gewaagd. Later deden ook een paar Antillianen en andere mensen met ons mee. Heel fanatiek was iedereen, erg leuk!
Die avond op tijd op bed, want we zouden de volgende dag met z'n allen de Christoffelberg beklimmen in het donker en bovenaan genieten van de zonsopgang. Half vijf zouden we vertrekken. Natuurlijk kon ik in eerst instantie niet slapen omdat mijn ritme iets anders was. Uiteindelijk lukte het. Om half vier ging de wekker. Andere meiden waren ook al uit bed. Het stormde buiten met veel wind, regen en onweer. Uiteindelijk met z'n allen besloten om niet meer heen te gaan. De weg in de auto er naar toe zou te glad zijn. Rotsen zouden te glad zijn om te beklimmen en in de regen lopen zou ook niet leuk zijn. De voorspellingen waren namelijk ook niet heel goed. Jammer! Uiteindelijk lukte het om kwart voor zes pas weer om te gaan slapen. Half 10 werd ik helaas al weer wakker. Lekker rustig aan gedaan en 's middags nog met een paar van het huis gezwommen bij Marie Pompoen. 's Avonds nog wat spelletjes gedaan en Expeditie Robinson teruggekeken. Uiteindelijk was het weer een erg leuke week.

Tot volgende week lezers :)

• 22 September 2014 - 13:29

Papa:

Hoi Kitty girl,

Toch wel fijn dat autopech snel verholpen wordt.
    Het is irritant als de stroom uitvalt.
    Dat heb ik 1 keer in Bellingwolde meegemaakt.
    Je bent gelijk zo onthand.
    Gelukkig is alles bij jullie weer goed gekomen.

Papa is nu even thuis maar moet om 18u weer beginnen.

Je schrijft leuk en ga zo door.

kuz pa

• 24 September 2014 - 18:49

Martha:

Hey Kitty.

Wat een gedoe als er geen stroom is.
    En vooral als het zo warm is als bij jullie.
    Gelukkig alles weer goed gekomen. Maar gauw vergeten zo'n pechweek.
    Hier is het nu herfstachtig. Vanmiddag veel regen en het is een stuk kouder dan vorige week.
    Dus geniet maar heerlijk van het warme weer bij jullie.
    Wens je een hele fijne week

Gr. Martha

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Totaal aantal bezoekers 20187