Week 11 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 11 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 11 Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

27 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve lezers,

Deze week volop met school bezig geweest. Veel de Mac Donalds opgezocht om in de airco te kunnen leren.
Maandag aan het einde van de middag nog met Juliët in de zee gezwommen bij Marie Pompoen.
Dinsdagavond hebben we een erg gezellige avond gehad met alle meiden die hier 'beneden' op het complex zitten. We kwamen op het idee om met elkaar sinterklaas te gaan vieren en hiervoor lootjes te trekken. Afgesproken om van tevoren met z'n allen luidruchtig sinterklaasliedjes te zingen en vervolgens lootjes te trekken. Zo gezegd zo gedaan. Luidruchtig 'zie ginds komt de stoomboot' en 'zie de maan schijnt door de bomen' en alle andere liedjes die we nog konden bedenken. Echt lachen, gieren, brullen. Vervolgens wel 100 x opnieuw lootjes moeten trekken omdat iemand zichzelf had. Een erg gezellige avond.
Verder tot en met donderdag overdag volop geleerd en donderdagavond was het zover voor het eerste tentamen hier op Curacao.
We kregen 20 gesloten vragen met keuze uit A tot en met G en 10 open vragen. Ik vond het een tentamen op niveau. Niet te makkelijk en niet te moeilijk. Mijn verwachting is dat ik het tentamen wel gehaald heb.

Vrijdag heb ik de was weer gedaan. Zooo wat zal ik blij zijn als ik weer een wasmachine tot m'n beschikking heb. Iedere week ben ik wel 2,5 uur bezig. 's Middags ben ik nog met Ingrid, Amanda en Vera naar Marie Pompoen geweest om weer lekker in de zee te zwemmen. 's Avonds gezellig gezeten en film gekeken.
Zaterdagochtend ben ik met Mariët naar Punda (harte Willemstad) geweest om te winkelen en kaartjes met postzegels te kopen. 's Middags ben ik samen met Maaike, Chia en Amanda naar Zanzibar gegaan waar ook nog veel andere huisgenoten waren. Lekker gezwommen in de zee en op een strandbedje gelegen. Heerlijk dat het tentamen voorbij is! 's Avonds met een aantal huisgenoten Expeditie Robinson teruggekeken.
Zondagmorgen heb ik aan een adviesopdracht gewerkt die we woensdag voor het vak Familymediation moeten inleveren. 's Middags ben ik samen met Amanda weer naar Marie Pompoen geweest. 's Avonds heb ik samen met Ingrid Juliët opgehaald van het vliegveld. Zij is een weekend naar Aruba geweest.

Zo, dit was mijn korte verhaaltje voor deze week! Tot volgende week!

Liefs

  • 27 Oktober 2014 - 21:00

    Papa:

    Hoi Kitty,
    Zo te lezen gaat het zeer goed met je. Hartstikke fijn.
    Ondanks de sinterklaasliedjes tussendoor kreeg ik nu wel
    het gevoel dat je daar af en toe ook nog op school zit. (grapje)
    Denk nog even aan tante Annie. Woensdag wordt zij 85.
    Bij mij gaat alles op rolletjes. Ik ben voorlopig nog vrij tot 11-11.
    Daarna weer aan het werk en maar eens zien waar?
    Veel plezier en een kuz van pa

  • 29 Oktober 2014 - 16:20

    Addo:

    Je hebt het nog steeds naar je zin lees ik. Wees blij dat je daar bent, het is hier nu nat en koud.
    wens je nog veel plezier tussen je studie door.

  • 29 Oktober 2014 - 17:03

    Martha:


    Wat fijn dat jullie ook sinterklaas vieren.
    Zal wel heel anders zijn dan hier. Kunnen jullie het lekker op het strand vieren.
    Hier vandaag een hele grijze dag. Op zich mogen wij niet mopperen wat het weer betreft.
    Vandaag mijn laatste cursus gehad van de cursusweek in de BB. Weer veel geleerd en veel
    dingen wat we eigelijk al wel wisten toch even weer herhaald. Onze geheugen even weer
    opgefrist. Hebben wij zo af en toe wel nodig.
    Wens je alvast veel voorpret wat betreft het uitzoeken van de kadootjes en het maken van
    de surprises.

    Gr. Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 20192

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: