Week 17 Curacao/Sinterklaas - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 17 Curacao/Sinterklaas - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 17 Curacao/Sinterklaas

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

09 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Hoi lezers,

Gisteren helemaal vergeten om mijn blog te schrijven. Hier alsnog mijn blog met een dagje vertraging.

Dinsdag zijn Juliët, Mariët en ik naar Punda geweest en hebben daar sinterklaascadeautjes gekocht. Daarna hebben we nog even rondgelopen en op de Handelskade aan het water op een terrasje gezeten. Om vier uur hadden we Papiamentse les. Om zes uur waren we weer thuis van school. Amanda was bezig met eten koken, daarna hebben Amanda en ik heerlijke zelfgemaakte babi pangang gegeten. Helaas was ik deze avond aan de beurt voor de afwas. Na deze afwas gedaan te hebben gingen we met een grote groep van het huis naar de film Addicted in de bioscoop. Het was een gezellige avond.

Woensdag overdag heb ik het hele gedicht voor Mariët uitgeschreven. We hadden afgesproken dat het lootje die we hadden getrokken dat we voor degene een gedicht zouden schrijven van minimaal een A4. Nou dit was meer dan gelukt en alles beschreven wat er de afgelopen maanden hier op Curacao opviel of ik gezien heb van Mariët.
's Avonds hadden we school en kregen we les over alles wat met autisme te maken heeft. Ook kregen we psychologische testen overhandigd. Ik vond het een leuke les.

Donderdag was eindelijk het zwembad van ons huis niet meer (zo) groen. afgelopen paar weken was het zwembad een erg vieze kleur en durfde niemand van het huis er in te zwemmen. Dit was erg jammer! Direct mijn dagelijkse oefeningen weer opgepakt. 's Middags heb ik met het thuisfront geskyped. In Nederland was het 's Avonds en mijn familie vierde sinterklaas. Zo was ik er toch ook een beetje bij.

Vrijdag zijn we met onze 'eigen' meiden exclusief Juliët naar een strand Karakter geweest. Daar heerlijk op bedjes gelegen en daarna nog op het terrasje aan zee gezeten. Was een fijne dag. 's Avonds was het tijd voor Sinterklaasviering met een grote groep van het huis. We begonnen met soep en stokbrood eten. Tegen half 9/kwart voor 9 begonnen we met het sinterklaasspel. Iedereen had twee cadeautjes gekocht met een gezamenlijke waarde van 20 gulden. Rond half 11 waren we klaar en hebben we nog even gezellig na gezeten.

Zaterdag thuis gerelaxt, gezwommen in het zwembad en een zware workout gedaan. 's Avonds was het tijd om met alle meiden van beneden sinterklaas te vieren, dus met Maaike, Chia, Amanda, Loes, Sylvie, Anouk, Mariët en Juliët. Voor deze avond hadden we lootjes getrokken, iedereen had een gedicht geschreven van meer dan een A4 en cadeautjes gekocht ter waarde van 15 gulden. Het was heel gezellig!

Zondag samen met Laurien, een nieuw meisje hier in huis Lavinia, Lisa, Hilde en Ingrid naar Mambo beach geweest. Daar van half 11 tot half 5 gelegen en zelfs nog weer bruiner geworden. 's Avonds pannenkoeken gegeten met Ellen en Ingrid en daarna een film avondje.

Maandag was het voor Mariët, Anouk en mij tijd voor een gespreksvoering assessment. Overdag dit goed voorbereid. In tien minuten moest je een intakegesprek voeren met een cliënt waarvan je niets wist. Na die tien minuten moest je een verantwoording over dat gesprek schrijven, hypotheses opstellen een analyse schrijven en daarin theorie verwerken die je de afgelopen vier jaar geleerd had. Daar had je ongeveer een half uur de tijd voor. Na dit half uur moest je je gaan verantwoorden voor de twee docenten. Ik heb het gevoel dat het best goed ging, maar het was best pittig. Hierover moeten we ook nog een reflectieverslag schrijven. Na 12 januari horen we pas wat voor cijfer we krijgen en of we het gehaald hebben.

Dit was week 17 alweer. Het aftellen begint al naar het vertrek naar Nederland. Op het nieuws en van de mensen thuis hoor ik dat het best heel koud is in Nederland. Hier kan ik me er weinig van voorstellen. Iedere dag in de warmte. Ik kan me ook wel weer verheugen op de kou.

Tot volgende week!
Ayo!

  • 10 December 2014 - 13:47

    Martha:

    Hallo Kitty.

    Verheugen op de kou???? Daar kan ik me dus niks bij voorstellen. Het was hier de afgelopen dagen inderdaad koud en nat en zoals voorspeld wordt krijgen we nog heel wat natte dagen met veel wind.
    Fijn dat het een positieve week was voor jou. Maar nou heb je niet even verteld wat de lieve sinterklaas
    jouw heeft gebracht.
    Hier de (kleine) kerstboom al weer opgezet. De grote had ik nog niet de moed voor. Misschien dit weekend.
    Vanavond in de BB een workshop kerststukje maken. Wordt vast weer heel gezellig.
    Wens je nog een hele fijne week.

    Ayo

  • 10 December 2014 - 15:11

    Kitty Van Schooneveld:

    Hoi Martha,

    Jaa ik kan me op zich wel weer verheugen op de kou. Met een dekentje op de bank. Altijd in de warmte is wel fijn hoor, maar het is ook altijd te warm om echt wat 'intensiefs' te kunnen doen. Als je moet afwassen of koken je zweet zo erg. Hetzelfde geldt met sporten, kamer schoonmaken, e.d. Maar ik denk dat ik de kou misschien na een tijdje ook wel weer zat ben, haha! Maar het gezellig knusse met warme chocolademelk dat mis ik wel ja.
    Sinterklaas heeft tijdens het spel op vrijdag mij gezichtsscrub en masker gebracht en een zwembandje. Op zaterdag heeft de Sint mij een donut voor in mijn haar meegenomen, nagellak en een schildpad als souvenir. Schildpadden spaar ik namelijk.
    Veel plezier in de BB met de workshop en succes met het opzetten van de grote kerstboom. Jij ook een fijne week!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 20190

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: