Week 21 Fantastische week op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 21 Fantastische week op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 21 Fantastische week op Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

05 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Heee lezers,

OKé Oké! Dit was echt een super leuke week. Heel veel leuke dingen gedaan en bijzonder leuke dingen beleefd!!!!!

Maandag ben ik naar de Goisco (de hele grote groothandel waar je bijna alles kunt kopen) geweest samen met Ingrid, Joyce en Ruth. Toen ontstond het idee om allerlei lekkernijen te kopen voor Oud en Nieuw en 's nachts nog gezellig na te zitten.
's Avonds gezellig monopoly gespeeld met Ingrid, Ellen, Ruth, Joyce en Vera.

Dinsdag was ook een heeele leuke dag. Ingrid, Ellen, Jarno en ik gingen eerst bij oostpunt nog wat over het eiland touren en vervolgens bij Zanzibar in de zee zwemmen. Om half drie gingen we suppen. Sylvie was hier ook bij. Wij vijven en nog vier Amerikanen werden met een speedboot naar een plek gebracht op het Spaanse Water. Daar lagen de Sups/surfplanken. Uit de boot stappen op de planken en staand op de sup/surfplank een route peddelen. Echt heel erg gelachen en het was super leuk om te doen.

Woensdag was het oudjaarsdag. Overdag niet heel veel bijzonders gedaan. Nog wel geskyped met het thuisfront en met Erwin toen het daar 12 uur was. Wij moesten toen nog vijf uur wachten. 's Avonds gingen we naar de bekende Handelskade/pondjesbrug. Daar was het heel druk. Daar gezellig met bijna het hele huis geweest totdat het 12 uur was. Toen iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst en de vuurwerk bekeken. Kwart voor 1 gingen we weer naar huis. Toen 's nachts nog gegeten en gedronken met Joyce, Ruth, Eva, Ellen en haar vriend Jarno en Ingrid. Heeel gezellig!

Wat betreft vuurwerk mag je dat hier afsteken van 27 december tot 1 januari. Vanaf ons verblijf kan je ver kijken en ook mooi over de zee. We hebben heel mooi siervuurwerk voorbij zien komen.

Nieuwjaarsdag gingen we er op tijd uit, want we wilden de nieuwjaarsduik doen bij Zanzibar. Kwart voor tien vertrokken we van huis. Toen we daar aankwamen, kregen we allemaal een Unox oranje muts. Rond half 12 ging iedereen zich verzamelen bij de kant van de zee. We waren met duizenden mensen. Zag er super leuk uit allemaal met onze oranje Unox mutsen op. Aftellen en toen allemaal springen. Wat een super leuk moment! Bijna het hele huis was er ook, dus was erg gezellig! Daarna kregen we allemaal nog erwtensoep aangeboden, smaakte goed!
's Middags ging ik samen met Ingrid nog even zwemmen in de zee. Daar was een man op een jetski. We vroegen of we mee mochten en hij trok ons op zijn jetski. We hebben een flinke toch gemaakt, waarbij Ingrid en ik om de beurt mochten varen. We hebben de hele kust gezien van Marie Pompoen tot aan het Spaanse water met Mambo beach, Cabana, Beach, See Aquarium, Jan Thiel, Caracasbaai, Santa Barbara, Santa Maria en nog meer. Bij het See Aquarium was net een dolfijnenshow toen we er langs kwamen. Deze hebben we nog bekeken. Ook zijn we onder een mega groot schip doorgevaren waar nog mooier blauw water was dan in de blauwe kamer. Hij vroeg ons of we nog wat wilden drinken op zijn yacht. Dit nog gedaan, heel erg leuk! Op het Spaanse Water was het vlak water en niet van die hoge golven als op zee. Dus ik drukte het gas flink in. Het was zooo ontzettend gaaf en met een snelheid van iets meer dan 100km/u vlogen we het water over. Vervolgens mocht ik niet meer zo hard en hebben we 'iets' langzamer het hele Spaanse Water bevaren. Daarna mocht Ingrid weer en zijn we nog een keer het hele Spaanse Water over geweest. We mochten zelf kiezen waar we heen wilden. Uiteindelijk gingen we weer terug en hij zette ons weer netjes af op het strand van Zanzibar. Het was een fantastische ervaring en een super start van het nieuwe jaar!!

Vrijdag ben ik samen met Ingrid en Vera naar Blue Bay geweest. Een heel erg mooi strand. Op het strand ook nog wat geleerd voor m'n tentamen. Verder een erg gezellige dag gehad. 's Avonds nog monopoly gespeeld met Bart, Ruth en Eva. Was heel leuk!

De benzine is vanaf januari ook naar beneden gegaan. Het was al goedkoop in vergelijking met Nederland, maar nu is de benzineprijs per liter nog maar 1,81 gulden (85 eurocent).

Zaterdag heb ik weer wat geleerd voor school.

Zondag was echt een meeega gave dag. Mariët, Ellen, Jarno, Ingrid en ik gingen op een hele mooie boot naar Fuikdag. Fuikdag is een mega groot feest dat iedere eerste zondag van het nieuwe jaar plaatsvindt op het water bij Fuik Bay. Daar wordt heel veel muziek gedraaid, iedereen ligt met opblaasbare dingen op het water. Heel groots, echt ontzettend leuk!
Iets voor vijven was ik uit bed. Om half zes vertrokken we naar de baai waar we op de boot zouden stappen. We waren helaas eerst op de verkeerde plek. Gevraagd waar het was en toen kwamen we uit bij het goede. Rond zeven uur vertrokken we naar Fuik Bay. Kwart voor 8 kwamen we aan. Het was nog niet druk, dus we hadden een mooi plekje. Vervolgens alle boten binnen zien varen, totdat het ontzettend druk was met honderden boten. Ronddobberen op luchtbedjes, bruinbakken op het dek van de boot, lekkere bbq en bovenal zooo ontzettend gelachen. We hadden ook nog Gerard Joling en Irene Moors gespot. Ook waren er andere BN'ers als Sunnery James, Jandino, Sebastian uit Zoop, Partysquad, Thomas Berge en BN'ers waarvan ik het niet weet. Het was een FAN-TAS-TI-SCHE dag en hele week!!!!

Na deze super week, kijk ik ook echt nog steeds wel uit om weer naar Nederland te gaan.
Het is na deze laatste 15 dagen goed geweest.
Komende week nog even flink leren voor het tentamen Privaatrecht dat we volgende week maandag hebben. Ook moeten we dan alle verslagen inleveren.

Te otro Siman!!

• 05 Januari 2015 - 20:19

Papa:

Dat waren leuke dagen.
    En dat worden hele leuke herinneringen.
    kuz pa

• 06 Januari 2015 - 17:22

Martha:

Hey Kitty,

Wat een mooie week heb je weer gehad.
    Ook weer prachtige foto's toegevoegd aan je verslag.
    Zal voor jou wel wennen zijn als je hier weer terug bent en
    weer dikke warme kleding moet dragen.
    Wens je veel succes met je tentamen en verslagen.

Gr. Martha

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Totaal aantal bezoekers 20194