Week 10 Curacao/vertrek familie en vriendinnen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 10 Curacao/vertrek familie en vriendinnen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 10 Curacao/vertrek familie en vriendinnen

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

20 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hoiiiii lezers,

Alweer is een super week verstreken!!

Alle visite is helaas nu wel weer weg... Back to 'normal' life.

Vorige week maandag heb ik samen met Hilda en Fieke twee stranden bezocht. Cas Abao en Playa Lagun. Cas Abao bezocht ik nu voor de derde keer, maar het blijft echt schitterend! Playa Lagun heb ik nu voor de tweede keer bezocht en voor de tweede keer met een zeeschildpad gezwommen. Het was echt weer zoooo gaaf en super leuk! Weer een fantastisch euforisch moment! Hilda en Fieke vonden het net zo geweldig!
Na het zwemmen klommen we bij Playa Lagun naar boven op de rotsen. Daar heb je prachtig uitzicht over de zee en zie je heel erg mooi de zonsondergang. Daar is een restaurantje en daar hebben we heerlijk en gezellig met elkaar gegeten.
Een hele mooie en gezellige lange stranddag gehad.

Dinsdag ging de familie naar Klein Curacao en Hilda en Fieke met dolfijnen zwemmen. Deze activiteiten wil ik bewaren totdat Erwin er is, dus ik ben thuis gebleven. Dat kwam ook goed uit, want zo kon ik mooi voor school bezig.

Woensdag was alweer de laatste dag dat ik de familie zou zien. Ik had een verrassing voor m'n moeder omdat ze in september jarig was geweest. We gingen naar Playa Santa Cruz. Daar kun je met een boot naar de 'blauwe kamer'. Je moet onder een lage opening van rotsen snorkelen. Als je daar onder door gezwommen bent dan kom je in een grot. Omdat de zon onder die opening naar binnen schijnt, heb je een prachtig verlichte 'blauwe kamer'. In deze grot kun je erg mooi snorkelen en foto's maken met de onderwatercamera. Na de blauwe kamer werden we met de boot gebracht naar het 'zwarte strand'. Het woord zegt het al het strand is zwart. Bijzonder om te zien! Daar werden we afgezet en konden we ook snorkelen. 40m in het water lag een groot scheepswrak. Deze hebben we ook bekeken. Al met al duurde de trip 2 uur. Gelukkig vond iedereen het echt heel mooi, inclusief mij.
Na dit avontuur wilde ik ze nog Saint Tropez laten zien. Een erg luxe en super mooie tent. Het is een zwembad met luxe bedjes en daarachter direct de zee. Wij hebben er heerlijk gegeten en gedronken. Helaas lukte het voor mij niet meer om te zwemmen, omdat ik om zes uur op school moest zijn. Hans en m'n moeder hebben me thuisgebracht. Sonja en David bleven achter. Ik maakte me klaar voor school en ging naar school. Uit school ben ik weer naar ze toe gegaan en hebben we er nog een gezellige laatste avond van gemaakt. Het afscheid viel mee. Natuurlijk niet leuk om weer doei te zeggen, maar het was nog een superleuke laatste dag en het voelde goed zo. De volgende dag zouden ze rond vier uur gaan vliegen. Ze zijn allemaal gelukkig goed en veilig thuisgekomen.
Na het afscheid ging ik direct door naar Cabana, want Anouk zou om 12 uur jarig zijn. Heel veel van het huis waren daar en we hebben voor haar gezongen. Ook een andere huisgenoot was jarig. Was nog een gezellige avond. Na Cabana heb ik nog weer tot diep in de nacht met Fieke gezellig gekletst. Hilda lag helaas al op bed. Maar ook niet zo gek, want we moesten alle drie om half 7 er alweer uit.
We zouden namelijk gaan duiken bij Tugboot Caracasbaai bij duikschool Curious 2 Dive. Om acht uur moesten we daar aanwezig zijn en het zou tot 12 uur duren. We moesten formulieren invullen en kregen veel uitleg over van alles. In het begin was ik wat paniekerig, maar gedurende de uitleg werd dat minder. Uiteindelijk was het tijd voor de duik. Zware flessen op de rug en nog wat oefeningen in het water doen. Toen ging het echt beginnen. De diepte in. Eerst tot 3 meter en toen tot 5 meter. Wat was het prachtig! Toch voelde ik me niet helemaal prettig. Ik voelde me niet vrij om te 'ademen'. Op een gegeven moment kreeg ik water in mijn bril, ademde door mijn neus en ik kreeg allemaal water binnen. Ik proestte, maar dat kon niet op 5m. diepte. Ik raakte lichtelijk in paniek. Blies mijn vest op en ging erg snel naar boven. Maar ik moest er niet aan denken dat dit op 12m. diepte zou gebeuren. Want dan moet je eerst nog weer 3 minuten blijven hangen op 5m diepte, zodat je lichaam/longen weer zouden wennen aan de andere druk. Nou goed met man en macht mezelf rustig proberen te houden de rest van de tijd. Ik kon wel genieten, maar was veel met die gedachte bezig. Het was echt fantastisch mooi, maar duiken is niet echt wat voor mij. Ik was dan ook blij dat we weer boven waren. We zijn uiteindelijk tot 10,1m diepte geweest. De duikinstructeur heeft schitterende foto's gemaakt en die zouden we allemaal krijgen.
Na het duiken zijn Hilda en Fieke nog naar de blauwe kamer geweest en uit eten. Ik heb mijn duikervaringen thuis aan de meiden verteld en vervolgens hadden we Papiamentse les op school. 's Avonds nog weer gezellig en tot diep in de nacht gezeten. De volgende dag gingen Fieke en Hilda de Christoffelberg beklimmen. Ik ging voor school bezig. Nadat zij terugkwamen hebben ze spullen gepakt en vervolgens was het helaas alweer tijd om ook afscheid van Hilda en Fieke te nemen. Ik heb ze naar het vliegveld gebracht en uitgezwaaid. Het waren echt fantastisch leuke dagen en ik heb zeer genoten. Ook qua tijdverdeling tussen familie en Hilda en Fieke geen problemen mee gehad. Het ging mooi vanzelf en geleidelijk. Heel prettig en daarom ook een zeer leuke en prettige tijd gehad.

Nu echt het aftellen totdat Erwin komt. De tijd gaat hier super snel, maar zodra het steeds dichterbij komt, gaat de tijd langzamer voor mijn gevoel.
Nu de visite weg is, non-stop met school bezig. Ik heb dan ook zaterdag en zondag volledige dagen geleerd en 's avonds gezellig gezeten met huisgenoten en Expeditie Robinson gekeken.

Tot volgende week lieve lezers!

Ps. Dit keer veel foto's toegevoegd. Om ze allemaal te kunnen bekijken klik dan rechtsonder op 'ga naar het overzicht'.

  • 24 Oktober 2014 - 10:51

    Jannie:

    Mooi om dit alles zo terug te lezen! Wij hebben ook een enorm leuke en fijne vakantie gehad. Heel veel gezien en gedaan. Leuk en fijn om te zien waar je zit en veel plaatsen, waar je over vertelt, zelf gezien te hebben.
    Het lezen van je volgende reisverslagen zal voor ons ongetwijfeld een herbeleving van onze vakantie zijn.
    Heel veel succes op school daar. Geniet van je tijd op Curaçao. Mooi dat het nu bijna zo ver is dat Erwin naar je komt.

    Heel veel liefs, mama

  • 25 Oktober 2014 - 10:52

    Papa:

    Hoi Kitty-girl.
    Zo dat was even spannend tijdens het duiken.
    Gelukkig toch goed af gelopen.
    Ik heb je een mailtje gestuurd waarin ik mijn belevenissen vertel.
    Het is nog steeds leuk om je blog te lezen.
    kuz pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 20198

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: