Week 20 Kerst op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 20 Kerst op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 20 Kerst op Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

29 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Hallo lieve (trouwe) lezers,

Het einde van Curaçao komt steeds meer in zicht. Nog maar drie weken en dan ga ik dit warme oord met zijn schitterende stranden en super vriendelijke en lieve bevolking weer verlaten. Maar ik krijg er mijn super lieve familie, schoonfamilie, vriend en andere dierbaren weer voor terug. Deze heb ik wel gemist, zeker met de afgelopen kerstdagen. Nou moet ik wel zeggen dat we er iets gezelligs van gemaakt hebben en het zeker ook wel een bijzondere ervaring was om kerst mee te maken en te vieren hier op Curaçao.

Ik zal de beschrijving van mijn week weer beginnen met afgelopen maandag. 's Avonds ben ik uit eten geweest met Ellen en Ingrid. De laatste avond dat we met z'n 'drietjes' zouden zijn, want dinsdag mocht Ellen eiiiiindelijk ook haar vriend verwelkomen hier op Curaçao. We kozen voor de 'daghap' op het Wilhelminaplein in Punda. Overheerlijke Hollandse stamppot Andijvie met Unox rookworst.

Dinsdag was een erg regenachtige dag. Maar dat gaf niet, want ik ben lekker met school bezig geweest.

Woensdag ben ik met 'onze eigen zes meiden' wezen lunchen bij Saint Tropez. Dit nog steeds ter viering van Anouk haar verjaardag in oktober.. Het was heerlijk en gezellig!
's Avonds ben ik samen met Ruth, Joyce, Adrie, Ellen en haar vriend Jarno en Ingrid naar de kerstnachtdienst geweest om 11 uur bij de Ford kerk in Punda. Het was buiten op het plein omdat het niet in de kerk zou passen. 800 mensen werden er verwacht. Ik heb niet geteld, maar er waren ook heel erg veel mensen. We waren allemaal erg netjes gekleed. Gelukkig maar, want de rest was dat ook, prachtig! De dienst werd in het Engels, Papiaments en Nederlands gegeven. Het was heel mooi om mee te maken. Op het laatst zongen we met z'n allen: 'Stille nacht, heilige nacht' en iedereen had een kaarsje gekregen en die werd aangestoken. Heel mooi! Klokslag 12 uur was de dienst afgelopen en kon de kerst echt beginnen.
Donderdagochtend 11 uur begonnen we met 'de schuur', zoals wij ons meiden beneden in het complex noemen en worden genoemd door de rest van het huis, aan het kerstontbijt. De gebakken broodjes en croissantjes, een eitje, verse sinaasappelsap lieten wij ons goed smaken.
Om de kerst is een keer anders dan anders te vieren, bedachten wij om naar het strand te gaan. Dit hadden er meer bedacht. Dus op een gezellig druk strand bij Cabana beach vermaakten wij ons op het strand in de zon en op een luchtbedje in het water. Heeerlijk!! Halverwege de middag gingen we weer naar huis. Thuis gingen we ons klaarmaken voor het diner die we met nagenoeg het hele huis gingen doen op het Wilhelminaplein in Punda. We zouden met z'n allen gourmetten. Voor 65 gulden kreeg ieder zes stukjes overheerlijk vlees, onbeperkt salade, pannenkoekjes, groentje en stokbrood en als dessert een heerlijke brownie met slagroom. Na nog wat groepsfoto's gemaakt te hebben, gingen we allemaal met volle buiken weer naar huis. Het was een hele gezellige avond.

Vrijdagochtend tweede kerstdag hadden we net als eerste kerstdag weer een heerlijk ontbijt met elkaar, gezellig samen! 's Middags heb ik samen met Ingrid, Ruth en Joyce een beautymiddagje gedaan. Lekker ons gezicht scrubben en gezichtsmaskertje.
Rond vier uur gingen we als 'de schuur' (Amanda, Maaike, Chia-Mei, Loes, Mariët, Sylvie, Anouk en Juliët) tapashapjes klaarmaken. Chia-Mei sloot later met haar vriend (die op visite is) aan. Rond kwart voor zes begonnen we met ons heerlijk tapasdiner.
Rond 11 uur gingen we met heel het huis naar Christmas Full Moon party. We kwamen daar aan en het was echt rijden in de file. Ontzettend druk dat het was. Om 2 uur was er een hele mooie vuurwerkshow. Toen was het zo druk dat je je niet meer fatsoenlijk kon bewegen. Kwart voor drie besloten we weer naar huis te gaan. Toen had ik het ook wel gehad. Zo'n enorme drukte en de muziek vond ik niet heel leuk. Toch wel een gezellige avond gehad.

Zaterdag was de kerst op Curaçao alweer voorbij. Mariët, Ingrid, Ellen, Jarno en ik gingen naar de Grotten van Hato. Voordat we de rondleiding door de grotten zouden krijgen, liepen we eerst nog een route. Onderweg kon je nummers volgen. We hadden een papier gekregen waarop uitleg stond bij ieder nummer. Dat was leuk en interessant. Om drie uur kregen we de rondleiding. Vanbinnen prachtig om te zien en de gids vertelde allerlei leuke en interessante dingen. Iets na vieren zaten we weer in de auto naar huis. Thuis gezellig met Ingrid, Ellen en Jarno gegeten en buiten gekookt. 's Avonds de film Pompeii gekeken met Ingrid. Super mooie film!

Zondag was het weer een erg regenachtige dag en ook deze dag vond ik het niet zo erg, omdat ik weer met school bezig zou gaan en dat ben ik ook geweest.

Dit was het weer voor deze week! Tot volgende week!!! Dan zal ik mijn Oud & Nieuw belevenissen op Curaçao beschrijven.

Ayooo!!

  • 29 December 2014 - 10:22

    Martha:

    Hallo Kitty,

    Wat fijn dat de je mooie kerstdagen hebt gehad. Aan je beschrijvingen te lezen was het
    een hele bijzondere ervaring.
    Sowieso natuurlijk al bijzonder dat je het in een hele andere omgeving en klimaat viert
    dan in Nederland.
    Ook wij hadden dan geen witte kerst, maar toch was het hier behoorlijk wat kouder dan bij jullie.
    3 weekjes maar weer. Jeetje de tijd vliegt echt voorbij.
    Kan me voorstellen dat je er nu aan toe bent om je familie,vrienden en natuurlijk Erwin weer te
    zien.
    Hoop dat voor jou het oud en nieuw gebeuren net zo'n leuke en bijzondere ervaring wordt als kerst.
    Wens je alvast een hele fijne jaarwisseling en een heel gezond en liefdevol 2015.

    Gr. Martha

  • 29 December 2014 - 10:27

    Jannie:

    Ha, mooi! Ook mooi dat je bij de kerstnachtdienst bent geweest.
    En kon je bij de Grotten van Hato ook de wandtekeningen vinden? Ik vond ze moeilijk te zien..
    Een hele prettige jaarwisseling gewenst!!
    Lieve groetjes.

  • 29 December 2014 - 18:03

    Papa:

    Leuke week heb je achter de rug Kitty-girl.
    Papa zit nu in Burgsteinfurt in D ter hoogte van Enschede.
    Vannacht is hier de eerste sneeuw (weet je nog wel wat dat is?) gevallen
    en dan lees ik bij min 2 graden dat jij lekker naar het strand gaat.
    Ik ben jaloers maar het is je gegund.
    Nog 3 weken. Geniet er goed van want ze zijn zo om,
    en zoiets komt niet gauw meer terug.
    Papa verheugd zich op het weerzien maar eerst
    Ein guten Rutsch ins neuen Jahr.
    kuz pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 20214

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: