Week 23 Weekverslag, samenvatting, tops! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 23 Weekverslag, samenvatting, tops! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 23 Weekverslag, samenvatting, tops!

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

19 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Lieve allemaal,

Mijn laatste blog vanaf Curacao. Hierna zal ik nog 1 of 2 verslagen schrijven over het vertrek, de reis, aankomst en hoe het weer is in Nederland en alle indrukken van het weer zijn in Nederland. Op dit moment zoveel verschillende gevoelens. Nu nog lekker warm en mooi weer, kan nog zo de zee induiken als ik wil, toch hier een leventje opgebouwd. Aan de andere kant ik ga graag weer naar huis. Weer lekker helemaal mijn eigen ding daar doen. Het weer zien van Erwin, familie, vrienden en kennissen. Daar kan ik echt niet op wachten. Het weer fijn thuis zijn.

In dit blog zal ik mijn belevenissen van de afgelopen week beschrijven, ook zal ik een korte samenvatting geven van de hele afgelopen periode en alle hoogtepunten.

Afgelopen maandag overdag nog wat geleerd voor het tentamen en ’s middags in de rust. Om zes uur was het tentamen Privaatrecht. Pfff! Dat was even een opgave, best pittig! Ik vraag me ook echt af of ik het tentamen gehaald heb… Dit is nog even afwachten, wanneer we precies de uitslag krijgen, weten we niet. Als ik het tentamen niet gehaald heb, wordt de herkansing naar Nederland opgestuurd en moet ik daar de herkansing maken. Ik hoop dat dit niet nodig is…

Dinsdagochtend moest ik nog twee verslagen afmaken. Dinsdagmiddag ben ik met Mariët naar de bibliotheek van onze school gegaan. Daar hebben we literatuur opgezocht voor onze scriptie in Nederland om zo ook onder andere onze scriptie internationaal te maken. Om vier uur hadden we voor de laatste keer Papiamentse les. Dit was meer een afscheidsles. We hebben toen ook afscheid genomen van de school.

Woensdagochtend ben ik met Mariët naar Punda en Otrobanda gegaan en daar nog een aantal dingetjes gekocht. ’s Middags zijn we, en met Amanda, naar het slavenmuseum geweest. We kregen indrukwekkende attributen te zien en verhalen te horen over de slaventijd. Ik vond het heel interessant en leuk om gedaan te hebben. ’s Avonds film gekeken met Chia-Mei en Ingrid en daarna nog gezellig gezeten en gekletst.

Donderdag ben ik samen met Juliët naar Playa forti gegaan. Dat is bij Westpunt en daar kun je van een 12 meter hoge rots afspringen. Dit hebben wij gedaan! Jeetje wat hoog, jeetje wat was dat eerst spannend, maar zooo ontzettend gaaf! Uiteindelijk twee keer gesprongen. Na de sprongen, gingen we naar Kleine Knip. Daar de rest van de dag gelegen. Toch altijd weer prachtig zo’n schitterend strand en de helderlichtblauwe zee. ’s Avonds gezellig bij de Mac Donalds gegeten met Chia-Mei, Ingrid en Melissa. Daarna gingen we poolen bij Café de Tijd. Het was een super dag!

Vrijdag was nog zo’n fantastische dag. Samen met Juliët en Sylvie gingen we richting Westpunt. Daar gingen we naar Shete Boka. Dat zijn inhammen waar de zee tegen de rotsen spat. We hadden geluk, want er stond veel wind. De golven waren ontzettend hoog en dat gaf een prachtig effect op de rotsen. Een heel stuk gelopen en echt genoten. Heerlijk en super mooi was het. Na dit bezichtigd te hebben, reden we langs Playa Forti. Daar nog weer twee keer van de rots gesprongen en ook Sylvie waagde het er op en sprong er vanaf. Heel leuk!
Na deze sprongen, gingen we naar Playa Jeremi. Heel mooi rustig strandje. Hier nog even gezwommen en gelegen. Natuurlijk wel de laatste zonnestralen zoveel mogelijk proberen mee te pakken. ’s Avonds gingen we ons allemaal klaar maken en met alle meiden van ‘De Schuur’ uit eten bij Beach Restaurant Hemingway. Heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad. Dit zou tevens de laatste keer zijn dat we wat met z’n negenen zouden ondernemen op Curacao.

Zaterdag gingen we met een mooi clubje naar Zanzibar. Daar lekker de hele dag gelegen en gezwommen. ’s Avonds lekker samen gegeten met Ingrid. Daarna wilden Chia-Mei, Melissa, Ingrid en ik gaan bowlen, maar helaas de bowlingbaan was dicht, dus dit kon niet doorgaan. Niet getreurd, want nu gingen Ingrid en ik samen met Ruth en Joyce op visite bij Ellen en haar vriend Jarno in de villa die ze gehuurd hebben. Daar een gezellige avond gehad.

Zondag was het de dag om afscheid te nemen van Chia-Mei en Amanda. Zij zouden aan het einde van de middag terugvliegen naar Nederland. Heel jammer, maar helaas we moesten afscheid nemen. Toch altijd even moeilijk! Gelukkig zijn ze veilig aangekomen in Nederland. Meiden het was top met jullie!
De rest van de dag samen met Ingrid en Juliët bij Mambo Beach gelegen. ’s Avonds ons klaargemaakt voor Wet & Wild en nog een leuke stapavond gehad.

Vandaag is het echt tijd om mijn koffer in te gaan pakken en alles klaar te maken om te gaan vertrekken. Morgen om 10.10 uur (15.10 uur NL-tijd) is de uitcheck van mijn kamer. Om 14 uur zullen we vertrekken naar het vliegveld. Om 14.30 uur leveren we de auto’s in op het vliegveld en om 17.10 uur (22.10 uur NL-tijd) vertrekt ons vliegtuig KL 785 naar Nederland. Om 7.15 uur NL-tijd zullen we aankomen op Schiphol. Dit als alles volgens planning gaat.

Een korte samenvatting van de afgelopen periode
Op 13 augustus ben ik vertrokken uit Nederland en kwam ik aan op Curacao. Op 14 augustus kregen we onze auto’s en op 15 augustus gingen we voor het eerst naar onze ‘nieuwe school’ de University of Curacao om daar onze minor te volgen ‘Werken met Gezinnen’ op de faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen.
Het autorijden is hier heel anders dan in Nederland. De wegen zijn slechter en er wordt minder aan regels gehouden. Iedereen haalt rechts in links in en blijven rechts rijden. Ook is het hier minder tot geen taboe om met een flinke slok op achter het stuur te kruipen. Hier wordt ook nagenoeg nooit op gecontroleerd.
Heel veel zon, zee en strand gezien en nagenoeg bijna alle stranden bezocht. Met schildpadden gezwommen. Huisfeesten en bbq’s op het strand gehad. Mee geweest met de Locobus. Iedere maand Full Moon Party, in september naar Hard Well geweest en 1 november naar Dimitri Vegas & Like Mike. 4 januari Fuikdag. Sporten hier in het zwembad en het Aquarobics les geven. Uit eten op het strand, het verblijf van Hilda en Fieke, van mijn moeder en haar vriend Hans, mijn broertje, zusje en Erwin. De eilandtour, het beklimmen van de hoogste berg van Curacao, Saint Tropez, het verblijf in de villa met Erwin, doflijnen zwemmen, buggy tour, Suppen, het duiken met Hilda en Fieke, de feestdagen met de huisgenoten. De nieuwjaarsduik, het jetski varen, naar Klein Curacao, de Grotten van Hato, het slavenmuseum, Shete Boka, de nieuwe vriendschappen, de ervaring van ruim vijf maanden zonder iets bekends uit Nederland, een ander schoolsysteem, andere klasgenoten met een andere cultuur, het leven in een andere cultuur, iedere dag alleen maar warmte, tropische vogels en dieren. Het leven met 40 andere huisgenoten. Het schitterende uitzicht van ons complex over de zee en de prachtige zonsondergangen en nog veeeel meer. Het was een schitterende tijd met ontzettend veel nieuwe ervaringen.
Natuurlijk waren er ook mindere dingen: je kon je was niet zelf in de wasmachine doen, het zwembad die regelmatig groen is geweest, het vuilnis dat hier niet iedere keer werd weggehaald, de tijgermug die flink actief was/is en nare ziektes verspreid. Het missen van Nederland, je familie en Erwin. Maar dit alles hoorde erbij en ik had deze ervaring hierom absoluut niet willen missen. Tot nu toe ben ik gelukkig nog niet ziek geweest. In Nederland hoop ik ook niet alsnog ziek te worden.

Al het voorgaande maakt dat ik het ook leuk vind om een top 20 te maken van de afgelopen periode op Curacao.

1. Waarbij het verblijf in de villa met Erwin op 1 staat
2. Klein Curacao
3. Eerste keer zwemmen met een schildpad
4. De jetskitocht met Erwin en de jetskitocht met Ingrid
5. Buggy tour
6. Fuikdag
7. Hardwell & Dimitri Vegas & Like Mike
8. Shete Boka en Christoffelberg beklimmen
9. Dolfijnen zwemmen met Erwin
10. Duiken met Hilda en Fieke
11. De eilandtour met mijn familie
12. Full Moon party
13. Bezoek aan de Blauwe Kamer met mijn familie
14. Uit eten bij de Kleine Wereld met Erwin
15. Klif springen Playa Forti
16. Suppen
17. Tapasavond in oktober voordat alle bezoek kwam
18. Nieuwjaarsduik
19. Grotten van Hato
20. Uitgaan bij Wet & Wild

Het verblijf van Erwin, mijn moeder, haar vriend Hans, mijn broertje, zusje, Hilda en Fieke was echt geweldig. Dit is niet in te delen in mijn top 20. Ook het bezoeken van de mooiste stranden is niet in te delen. Ik heb een top 10 gemaakt van wat ik de mooiste stranden vind van waar ik geweest ben op Curacao.
1. Klein Curacao
2. Cas Abao
3. Jan Thiel beach
4. Blue Bay
5. Grote en Kleine Knip
6. Karakter
7. Playa Jeremi
8. Mambo Beach
9. Playa Lagun
10. Porto Marie
Andere hele mooie stranden zijn Daaibooi, Cabana Beach, Kokomo beach en Playa Kalki.

Zo dit was mijn laatste verslag vanaf Curacao! Tot in Nederland allemaal!!!

  • 19 Januari 2015 - 17:26

    Papa:

    Leuk verhaal Kitty,
    tjsa de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Alvast een goede vlucht terug toegewenst
    en een blij weerzien.
    kuz pa

  • 20 Januari 2015 - 17:05

    Martha:

    Je hebt nog heerlijk genoten van je laatste weekje.
    Zal zeker voor je duimen dat je je tentamen hebt gehaald.
    Komt vast goed.
    Zal je blog wel gaan missen. Was altijd leuk om te lezen.
    Hoop je gauw een keer weer te zien zodat we je verhalen live
    kunne horen.
    Wens je alvast een hele goeie reis terug.
    Tot gauw.

    Gr. Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 20210

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: