Week 5 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 5 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 5 Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

15 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve lezers,

Leuk dat jullie mijn reisverslag weer lezen. Het is alweer de vijfde week dat ik verblijf op Curacao. Het gaat zo snel als ik me bedenk dat ik nu alweer op 1/5 van de tijd ben die ik in totaal op Curacao verblijf.

Het is nog steeds iedere dag super warm, altijd verkoeling opzoeken en veel water drinken. Ik sprak met iemand die hier werkt en hij zei dat het de laatste twee weken van september het heetst wordt van het hele jaar. Dan is hier het orkaanseizoen. Curacao valt er net buiten, maar alle wind wordt weggenomen. Het wordt dan windstil, temperaturen kunnen stijgen tot 40-45 graden met een gevoelstemperatuur van 50 graden of hoger. Eerlijk gezegd weet ik nog niet hoe ik dat ga volhouden, maar goed dat zie ik dan wel weer.

Afgelopen week
We hoefden maar weer twee dagen naar school. Wel moesten we andere dingen voorbereiden voor school. Onder andere een training die we aan medestudenten moeten geven van 120 minuten met z'n zessen. We zijn twee keer naar de Mac Donalds geweest om daar in de airco met school bezig te kunnen. Erg prettig!
We hadden ook weer Papiaments afgelopen donderdag. Echt weer heel veel nieuwe woorden/zinnen geleerd. Tot en met december krijgen we Papiaments, dus als ik weer terug ben in Nederland kunnen we een goed woord spreken. Leuk om dan ook in Nederland met Antillianen te kunnen spreken in hun taal.
Voor de rest ben ik veel bezig geweest met sport. Ik heb me helemaal verdiept in aquarobics/gym. In Groningen heb ik hier ook regelmatig aan deelgenomen. Lessen heb ik nu hier voorbereid en de goede muziek erbij uitgezocht. In totaal heb ik nu vier lessen gegeven aan medehuisgenoten. Zo leuk vind ik dat hè. Ik sta aan de rand van het zwembad de oefeningen voor te doen en huisgenoten in het zwembad doen dat na. Een keer op het einde van de middag was ook bijna heel het huis thuis. Enorm veel bekijks en leuke filmpjes zijn er gemaakt. In totaal zijn we een goed half uur behoorlijk intensief bezig. Vervolgens heb ik het ontzettend warm. Op de hete vloer van het zwembad in de hete zon, maar een mega voldaan gevoel. Daarnaast doe ik ook nog iedere dag mijn eigen oefeningen.

Verder heb ik me heel goed vermaakt met de gezelligheid van alle huisgenoten. Afgelopen zaterdag was een super dag. Overdag zijn we wezen zwemmen bij Jan Thiel/Zanzibar. Vervolgens nog even boodschappen gedaan en toen klaar gemaakt. Iedereen van het huis was thuis. Iedereen heeft met elkaar gegeten/gebarbecued. Om half 10 hadden we als huis een locobus gehuurd. Dat is een bus die je ophaalt van huis en vervolgens je twee uur lang over het eiland rijdt. Mega harde muziek (müzik duru) in de bus, geen ramen, echt een partybus. In Nederland zou dat echt niet kunnen/mogen. Hier kan het allemaal. Alle huisgenoten gingen en konden mee. Super leuk! Het was een fantastische trip met heeeel erg veel gezelligheid!
We wonen nu met 38 in huis. Vanmiddag komt nog weer een nieuwe jongen.
Gisteren weer erg rustig aan. Lekker bij het zwembad gelegen en gekletst.
Vandaag de hele dag een beetje bezig met school en vanavond weer naar school. Deze week moeten we wel op woensdag naar school en dan onze opzet van de training laten zien.

Erwin: un mucha homber bunita.

Dit was het weer voor deze week!
Tot volgende week!

Ayoo!!


  • 15 September 2014 - 22:34

    Papa:

    Ik heb weer zitten genieten van je verhaal.
    Dus gaat het met mij uitstekend.
    Erg leuk wat je allemaal doet en meemaakt.
    Heel veel plezier
    en GENIET

    kuz pa

  • 16 September 2014 - 13:33

    Martha:

    Wat ben je lekker bezig.
    Wat knap om in de hitte ook nog sportles te geven.
    Fijn dat het allemaal lekker verloopt.
    Hier op het moment ook nog lekker zomerse temperaturen (23 graden)
    Maar we merken wel aan de lucht dat de herfst er aan zit te komen.
    Nog in korte broek en shirt buiten zitten en kijken naar de verkleurde bladeren die van de
    bomen vallen. Heel vreemd. Maar goed dit pikken we mooi weer mee.
    Wens je een hele fijne week.

    Gr. Martha

Tags: #Locobus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 20199

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: