Week 24 Laatste verslag Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 24 Laatste verslag Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 24 Laatste verslag Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

26 Januari 2015 | Curaçao, Curaçao

Beste lezers,

Het eerste verslag die ik schrijf vanuit Nederland. Tevens het laatste verslag die ik schrijf over de laatste belevenissen op Curacao, de terugreis en de eerste dagen in Nederland. Na dit verslag zit het er (helaas) helemaal op.
In vorig verslag heb ik al een korte samenvatting geschreven van de hele periode en daarin naar voren laten komen dat het een fantastische ervaring is geweest. Ik heb dit absoluut niet willen missen, maar aan alles komt een eind, zo ook aan het zonnige en warme Curacao. Het is goed zo en nu ook weer fijn om thuis te zijn.
Gelukkig ben ik ook heelhuids en gezond thuis gekomen en heb ik geen nare dingen beleefd wat betreft diefstallen of iets in die buurt.
Wat betreft de 'killermug' die de ziekte Chikunguya verspreid. De incubatietijd is ongeveer drie dagen tot twee weken. Ik zou dus nog besmet kunnen zijn. Maar ik ga er niet vanuit dat ik de laatste dagen nog gestoken ben. Daarbij heb ik tot nu toe nog geen klachten. Dus dat zal allemaal wel goed aflopen.

Beschrijving van afgelopen week:
Maandag op Curacao heb ik nog alle regeldingetjes gedaan voor het vertrek naar huis met koffer inpakken, inchecken en wat regeldingetjs met school in Nederland.
's Avonds nog gezellig met Ingrid gegeten. Dinsdag was om 10.10 de uitcheck van mijn kamer. Alle koffers ingepakt en buiten de deur gezet. Toen was het 'wachten' tot we naar het vliegveld zouden gaan. Nog even de laatste zonnestralen meegepakt en iedereen gedag gezegd. Om 14 uur gingen we met onze zes meiden naar het vliegveld in onze twee auto's die we de hele periode gehad hadden. Daar hebben we de auto's gelukkig in goede staat in kunnen leveren. Stijn (een huisgenoot) zou in dezelfde vlucht zitten als die van ons. Edwin, Frank, Rowdy en Nigel waren nog mee gekomen. Nog even gezellig met ze gezeten op het vliegveld en toen kwam aan alles toch echt een eind. We namen afscheid en gingen door de douane en stapten het vliegtuig in. Alles ging voorspoedig. We hebben een goede reis gehad. Spannend, want toen we uitstapten, zouden we onze familie wel heel snel zien. Ik had met Erwin afgesproken dat hij mij alleen zou ophalen zodat we op de terugreis even met z'n tweeën zouden hebben. Bij thuiskomst zou ik dan iedereen zien.
Het ontvangst op het vliegveld was zo leuk! En tot grote verrassing zei Erwin dat iemand van ons foto's aan het nemen was. En ja hoor, daar stonden onze goede en lieve vrienden die we kennen vanuit Zwitserland, Gerrie en Gerard. Zooo wat leuk, wat een verrassing! Na een warm welkom, afscheid genomen van de meiden waar ik ruim vijf maanden mee heb samen gewoond en van alles mee heb mee gemaakt. De ervaring zullen we altijd samen delen!! Heel erg mooi!
Na het afscheid nog gezellig wat gedronken met Erwin, Gerrie en Gerard en wat bijgepraat. Vervolgens afscheid van Gerrie en Gerard genomen en op naar huis. Thuis eerst gedoucht en even opgefrist. Om kwart over 1 kwam mama van haar werk en even later kwam mijn vader en Hans, mijn zusje met haar vriend Bram en mijn broertje.
Hans ging op een gegeven moment weg en even later mijn moeder ook. Geen idee wat ze gingen doen. Om 6 uur zeiden mijn vader, zusje, Bram, broertje en Erwin dat we een stukje gingen rijden. We gingen naar het huis van Hans. Daar werd ik ontvangen door Hans en mijn moeder met allemaal kaarsjes, champagne en bonbons. Ik mocht gaan zitten in de woonkamer. Toen ging de bel en kwamen mijn schoonouders en zwager ook nog. Voor mij totaal onverwacht, super leuk!!! We gingen met z'n allen aan een hele mooie gedekte tafel. Mijn moeder begon met een speech en vervolgens hebben we de hele avond gezellig met elkaar gegourmet. Een super eerste dag in Nederland gehad. Om kwart voor 12 Nederlandse tijd lag ik uiteindelijk op bed. Toen had ik 34,5 uur mijn bed niet meer gezien. In het vliegtuig heb ik ongeveer 1,5 uur een beetje geslapen. Dus heel erg lang wakker geweest. Gelukkig was ik niet moe. De volgende ochtend werd ik om kwart over 11 wakker. Heel goed geslapen en geen last gehad van een jetlag. Wat betreft de kou, was het wel een enorm verschil van 35 graden. Wel erg koud, maar ik heb niet het idee dat ik het kouder heb dan iemand anders hier in Nederland.

Donderdag lekker rustig aan gedaan.

Vrijdag was het tijd voor school in Nederland. Direct weer aanwezig in Nederland en de start van de scriptie werd behandeld. Daarna gezellig bij Caroline geweest. 's Avonds weer naar huis.
Zaterdag hadden Erwin en ik met Ingrid (uit Curacao) en haar vriend Jonathan afgesproken in Assen bij het zwembad 'De Bonte Wever'. Daar de hele dag lekker gezwommen. Na het zwemmen lekker gegeten bij de Mac Donalds. (Ingrid vloog een dag later dan ik weer naar Nederland).

Zondag familie van Erwin bezocht en gezellig bij gekletst.

Vandaag ben ik weer voor het eerst aan het werk geweest bij zorgcentrum de Blanckenborg. Vele collega's weer gezien. Heel erg leuk!

Met dit alles is het 'normale' leventje in Nederland weer begonnen.

Heel erg fijn, maar toch nu ook wel een beetje een brok in mijn keel dat Curacao en het schrijven van mijn wekelijkse maandagse blogs nu is afgelopen.

Leuk dat jullie mij hebben gevolgd, veel van jullie heb ik al gezien en veel van jullie zal ik nog gaan zien! Tot snel lieve lezers! Ik hoop dat jullie een beetje hebben mee kunnen genieten van mijn ervaringen op Curacao. Ik kan jullie aanraden om een keer op vakantie te gaan naar Curacao. Erg leuk om zelf te ontdekken en misschien hebben jullie nog wat aan de informatie die ik middels deze blogs gegeven heb.

Ayo dushi's !!!! Ayo Curacao!!

  • 26 Januari 2015 - 23:25

    Papa:

    Hoi lieve Kitty,
    ik ben blij dat weer onder ons bent.
    kuz pz

  • 27 Januari 2015 - 17:46

    Martha:

    Hallo Kitty.

    Wat een heerlijk ontvangst thuis. Is toch fijn dat er zoveel mensen zijn die blij zijn
    dat je weer terug bent,
    Jammer dat het de laatste blog is. Zal het zeker gaan missen.
    Maar heel fijn dat je weer terug bent. We hebben al weer bij gekletst
    afgelopen maandag.
    Ik zie je weer in de BB.

    Gr. Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 3392
Totaal aantal bezoekers 20196

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: