Week 15 Curacao/vertrek Erwin - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 15 Curacao/vertrek Erwin - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 15 Curacao/vertrek Erwin

Blijf op de hoogte en volg Kitty

24 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Hoi lezers,

Net afscheid genomen van Erwin. Het viel en valt me heel zwaar. Dat had ik niet verwacht! Het was een fantastische tijd! Zoveel leuke dingen gedaan en vooral ook zo genoten dat we bij elkaar waren. Op dit moment is hij aan het boarden om 17.10 uur Curacaose tijd (22.10 uur Nederlandse tijd) vliegt hij terug naar Nederland. Als alles volgens schema verloopt dan komt hij rond 7 uur 's morgens Nederlandse tijd aan in Nederland!

Vandaag hadden we om 9 uur de wekker staan. Even later gingen we er uit en alle spullen inpakken. Ook heb ik een hoop van mijn eigen spullen aan Erwin mee gegeven anders krijg ik in januari niet alles mee. Vervolgens zijn we naar de Albert Heijn gegaan en hebben we nog lekkere dingen gekocht voor de lunch. Een lekker soepje en bolletjes. Daarna douchen verder klaar maken en toen was het tijd om naar het vliegveld te rijden. Eenmaal aangekomen de koffer afgegeven, daarna nog gezellig op een terrasje gezeten en gegeten en gedronken. Toen was het echt tijd om afscheid te nemen...

Deze week hebben we nog wel veel leuke dingen gedaan en gezien.

Dinsdag zijn we naar Saint Tropez geweest. Een zwembad met direct daar achter de zee. Een erg luxe en mooie tent. We hebben hier ook heerlijk geluncht. Helaas was het om drie uur alweer tijd om naar huis te gaan, want om vier uur zouden we Papiamentse les krijgen.

Woensdag was een cultureel dagje. We hebben hartje Willemstad verkend. De stadjes Punda en Otrobanda. Terrasjes gezeten, souvenirs gekocht en Erwin is geslaagd met zes prachtige overhemden.

Donderdag hebben we bij Cabanabeach gelegen en cocktails gedronken.

Op woensdagavond na, moest ik iedere avond naar school. Erwin heeft zich hier wel vermaakt met mijn huisgenoten en met de vriend van Loes die hier ook op visite is. Verder heb ik nu alle cijfers terug een 7 op tentamen. 8,1 op presentatie, verslag en reflectieverslagen. En een 8.5 op het schrijven van een adviesbrief voor het vak familymediation.

Vrijdag zijn we naar een onbewoond Caribisch eiland geweest, namelijk Klein Curacao/Little Curacao. Om kwart voor 7 's morgens vertrokken we met de boot 'de Mermaid'. Het zou een tocht worden van twee uur. De eerste tijd ging het wel goed, maar de golven waren erg hoog op zee, waardoor de boot flink heen en weer ging. Erwin werd hier echt verschrikkelijk ziek van. Hij heeft zich flink beroerd gevoeld. Op een gegeven moment kwamen we aan. Je kon kiezen om het laatste stukje te gaan zwemmen naar het eiland of met een klein bootje aan de kant te worden gebracht. Wij kozen om te gaan zwemmen. We doken de boot af en zwommen naar de kant. Erwins misselijkheid was toen gelukkig weer over. We kregen ontbijt op het eiland en vervolgens hebben we elk een strandbedje gepakt en op het strand neergezet. Snorkels gepakt en zijn toen eerst gaan snorkelen. Prachtige vissen onder water, maar we gingen op zoek naar zeeschildpadden. Eerst zagen we niks. Op een gegeven moment zei ik tegen Erwin: 'Kom we gaan naar het gedeelte waar het lichtblauwe water overgaat in het donkerblauwe/diepe gedeelte. En ja hoor daar zagen we een zeeschildpad. Een hele poos hebben we het mooie dier gevolgd totdat we zelf ook best ver van de kant af waren.
Daarna nog lekker van de zon genoten op onze strandbedjes en gezwommen. Om half 1 ging de scheepsbel. Dat was het teken dat de bbq klaar zou staan op het strand. We mochten van alles pakken: salades, stokbrood, vlees, meloen, ananas, heerlijk! Na het eten gingen we het 1,7km2 eiland verkennen. Er was een heel oude vuurtoren, en klein wrakschip en een groot wrakschip. Dit was aan de andere kant van het eiland waar we aankwamen. Daar waren ook 3 tot 4 meter hoge golven. Erg leuk. De wandeling er naar toe was met veel wind wel redelijk te doen, maar alsnog ontzettend heet. Na deze wandeling nog weer gezwommen en een uitkijktoren beklommen. Prachtig uitzicht over het hele eiland en de zee. Om vier uur was het tijd om weer aan boord te gaan en terug te varen naar Curacao. We hebben voor op het schip gezeten. Gelukkig ging de terugweg beter qua zeeziek zijn, omdat we met de golven mee gingen. Iets na half zes kwamen we weer aan op Curcao. Het was een super dag en we zijn flink verkleurd.
's Avonds zijn we naar Otrobanda geweest en daar hebben we nog gegeten en (cocktails) gedronken.

Zaterdag zijn we naar de Grote Knip geweest. Prachtig water en strand vlakbij Westpunt, dus wel een eindje rijden. 's Avonds hebben we lekker gekookt. Daarna gezellig gezeten. Ellen, Ingrid en de vriend van Ingrid Jonathan kwamen bij ons beneden zitten. Vervolgens zijn Erwin en ik samen met Ingrid en Jonathan naar Café de Tijd geweest. Hele gezellige avond/nacht gehad.

Zondag zijn we naar Mambo beach geweest. Daar lekker gelegen en terrasjes gezeten. 's Avonds zijn we uit eten geweest met al onze meiden van hier beneden. Dit was voor de verjaardag van Sylvie. Vandaag is ze jarig. Gefeliciteerd lieve Syl!

Wat betreft het weer is de novembermaand kouder dan vorige maanden. Het scheelt zo'n twee graden. Maar ik merk het 's avonds al wel. Het voelt veel kouder. Gisteravond zelfs met een vest aan gezeten. Overdag is het ook veel bewolkt en er valt regelmatig regen. Erwin vindt het gelukkig wel lekker dat er zo nu en dan een wolk voor de zon is.

Dit was mijn reisverslag weer voor deze week!

Lieve Erwin ik hoop dat je weer veilig thuis komt! I love you!

De foto's voor dit reisverslag en voor die van vorige week zijn toegevoegd.

• 25 November 2014 - 10:51

Addo Swarts:

Hoi Kitty,
    leuk om je verslag weer te lezen. Tja, je lief weer vertrokken, maar nu heb je weer wat om naar uit te kijken. Hereniging met Erwin. Ach en die tijd is er sneller dan je beseft. Jullie hebben i.i.g. hele mooie weekjes samen gehad en genoten van elkaar en alles wat curaçao te bieden heeft. Misschien jullie huwelijksreis naar curaçao, kan je het nog ff overdoen. Ik wens je nog een fijne tijd en goeie cijfers, maar dat gaat wel lukken.
    Groetjes Addo

• 25 November 2014 - 13:55

Martha:

Wat gaat de tijd toch snel. Erwin weer naar huis.
    Jullie hebben in ieder geval enorm genoten, en voordat je het weet is het januari.
    Supermooie cijfers binnen gesleept, top hoor.
    Prachtig mooie foto's die je hebt toegevoegd.
    Hier begint het nou een klein beetje winters aan te doen. We hebben al een paar nachtvorstjes
    gehad. Overdag is het weer goed.
    Wens je een hele fijne week toe en tot de volgend verslag.

Groetjes Martha

• 25 November 2014 - 21:53

Papa:

Hoi Kitty-girl.
    Mooie cijfers, om trots op te zijn.
    Je hebt weer een leuke blog geschreven.