Week 18 Curacao strandbbq, poolparty - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 18 Curacao strandbbq, poolparty - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 18 Curacao strandbbq, poolparty

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

15 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi,

Week 18 alweer. Nog maar 5 weekjes te gaan en dan alweer naar Nederland. De tijd vliegt! Ik heb een erg leuke/gezellige week gehad. Toch ga ik straks ook wel weer graag naar huis. Naar alles wat ik in Nederland heb en familie en bovenal vind ik het erg fijn als Erwin en ik weer samen zijn. Maar eerst de beschrijving van wat ik afgelopen week allemaal gedaan heb, want dat was wat!

Dinsdag hadden we Papiamentse les en we hadden oliebollen meegenomen. Die smaken hier overigens heerlijk! Wel grappig en anders om ze nu op te eten met 30 graden.

Woensdag ben ik samen met Maaike, Chia-Mei en Anouk naar Punda geweest om te winkelen. 's Avonds naar school.

Sinds een paar weken kijk ik bijna iedere dag filmpjes van turnen. Zo deed ik dit donderdag ook weer. 't Ging me opeens weer zo kriebelen toen oefenstof opgezocht en opgeschreven, hier thuis van alles weer gedaan wat ik kon doen en uiteindelijk besloten dat ik weer wil gaan turnen als ik in Nederland ben. In mei 2012 was ik gestopt, dus even zien wat ik er allemaal nog van kan. Maar mijn doel is om hetzelfde niveau weer te bereiken als waar ik vandaan kwam. 's Avonds lekker bami gegeten met Sylvie en Mariët. Daarvoor nog allerlei oefeningen (in het water) gedaan met huisgenoten. Na het eten douchen en vervolgens naar de bovenste verdieping van het complex gegaan. Daar de hele avond gezellig gezeten met huisgenoten en monopoly gespeeld met Bart, Stijn en Paul. Erg leuk! Daarna nog tot half 3 buiten gezeten en mijn hobby gedaan, namelijk kleurplaten kleuren in een volwassen kleurboek. Zo leuk!

Vrijdag ben ik samen met Ellen naar Goisco geweest. Wat ontzettend leuk is dat zeg! Helemaal mijn ding!!! Ontzettend grote groothandel voor bedrijf en particulier. Ons daar echt een paar uurtjes vermaakt en van alles gekocht. Super leuk en super goedkoop! 's Avonds ben ik gezellig met Ellen uit eten geweest bij de Tropen ook daar kost het super weinig. Een complete maaltijd: vlees salade rijst of frietjes voor 15 gulden. Dat is 7,30 euro. 's Avonds nog gezellig met huisgenoten gezeten. Hele gezellige dag gehad.

Zaterdag overdag in het zwembad gelegen en boodschappen gedaan. Om zes uur hadden we met heel het huis afgesproken om te gaan bbq op het strand. Dit ter afscheid van Thijs, Robin en Julia (drie huisgenootjes). Een paar maanden geleden had ik samen met een paar uit het huis een wandeling gemaakt en dat strand ontdekt. Afgelegen en er is bijna nooit iemand. Dit was daar dan ook een erg geschikt strand voor. Iedereen was daar op een gegeven moment. We hadden een kampvuur gemaakt en de bbq stond aan. Pikdonker, maar het vuur en de mensen maakten het erg gezellig! Rond half 11 was iedereen weer thuis. Toen thuis nog een gezellige avond gehad.

Zondag was het tijd voor een poolparty. Georganiseerd door een aantal huisgenoten. Op facebook waren er 130 uitnodigingen verstuurd en het was een open uitnodiging, dus iedereen kon komen wie dat wilde. Dat zou dus een behoorlijk groot feest kunnen worden, misschien wel project X idee. Het idee was dat iedereen wat opblaasbaars mee zou nemen voor in het zwembad. Uiteindelijk was het een erg leuk gezicht om te zien en was het een gezellig feestje. We waren in totaal met zo'n 60 mensen.
's Avonds nog met Ruth, Joyce en Ellen naar de Mac gereden voor een lekkere milkshake.
Een super weekend gehad!

Tot volgende week!

PS. Wat betreft het bed bugs verhaal. Er is 10
december 2014 een inspectie uitgevoerd door Professional Pest Control van Curacao. Deze uitvoerige inspectie is
gehouden in drie kamers, waar er klachten waren betreft bed bugs. Er zijn geen bed bugs gevonden in de doorzochte kamers. Een erg prettige mededeling vanuit het bedrijf waar wij de kamers van huren. Met een gerust hart zal ik weer hier op dit complex verblijven. Alleen de muggenziekte is nog een probleem, maar dat heb je hier overal op Curacao. Tot nu toe heb ik nog geen klachten. Nogmaals: ik hoop dat dat zo blijft.

  • 16 December 2014 - 15:54

    Jannie:

    Mooi om alles zo te lezen. Ik heb net een paar weekverslagen achter elkaar gelezen en de foto's (nogmaals) bekeken.
    Je bouwt zo een mooi 'dagboek' op met mooie herinneringen.
    Het lijkt al wel weer heel lang geleden dat wij er waren.
    Maar nog steeds zo onvoorstelbaar mooi!
    Wat een mooie cijfers ook!! Geweldig.
    Het is nu wel spannend met die ziektes enzo. Ik hoop echt dat je er goed doorheen komt.
    Ik denk dat iedereen heel blij is als jij weer veilig, gezond en wel bij ons terug bent...
    Maar geniet nog wel van die laatste weken. 5 weken..... je hebt nu al 18 weekverslagen. Dit gaat dus wel echt supersnel...
    Heel veel liefs,
    Mama

  • 17 December 2014 - 11:02

    Papa:

    Hoi Kittygirl,
    Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige schrijfster (mama)
    Ik hoop ook dat je gaauw weer bij ons bent. Ik mis je.
    Maar ik gun je dit feestleventje van harte.
    kuz pa

  • 17 December 2014 - 13:48

    Martha:

    Hello

    Wat weer een gezellige week heb je gehad. En inderdaad wat vliegt de tijd weer snel voorbij.
    Fijn dat het allemaal zo goed verloopt en dat je niet ziek bent geworden. Hoop voor jou dat het zo blijft. Moet zeggen dat ik wel even vreselijk jaloers was toen ik las van de strand bbq en de foto met snoepbakken tegen kwam. Tjonge jonge zag er heerlijk uit. Volgens mij had ik niet geweten wat ik moest kiezen.
    En een bbq aan het strand had mij nu ook wel heel erg aangesproken. Het weer is hier zo
    koud en nat. BRRRRRRRR. Maar goed hopelijk gaan we het nieuwe jaar wat dat betreft wat
    beter in. Hier alles al volop in de kerstsfeer. Toch wel heel gezellig. De verwarming aan, kaarsjes
    en kerstboom branden. Heeft ook wel wat. Maar als de dagen voorbij zijn mag het voor mij dan ook
    wel weer voorjaar worden.
    Wens je nog een hele fijne week

    Gr. Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 20224

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: