Week 8 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 8 Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 8 Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

06 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Hoi lezers,

Ik ben alweer in de achtste week van mijn verblijf op Curacao. Wat vliegt de tijd snel om!!

Laat ik het eerst is over het weer hebben. Twee weken geleden had ik in mijn blog geschreven dat het orkaanseizoen zou aanbreken. De wind zou gaan liggen en de (gevoels)temperatuur zou flink oplopen. Dat is tot nu toe 'gelukkig' nog niet gebeurd. We hebben nog steeds veel wind. De gevoelstemperatuur ligt iedere keer rond de 40 graden en de luchtvochtigheid ligt tussen de 70 en 90%. Het is dus wel iedere dag flink veel vocht verliezen, maar de wind maakt het nog enigszins draaglijk. Verder sowieso wel 3 liter water drinken per dag. Verder hebben we deze week redelijk wat dagen gehad met bewolking gehad. Over het algemeen zijn er op Curacao altijd wel veel wolken, maar tussendoor ook weer heel veel zon. De regen die valt is ontzettend plaatselijk, van de weerberichten kun je ook niet heel veel op aan. Als er 100% regen opgegeven wordt, kun je nog een prachtige dag hebben met heel veel zon, zoals wij afgelopen vrijdag hadden.

Afgelopen maandag, dinsdag en woensdag waren we met z'n zessen heel erg druk met de voorbereidingen van onze training die we moesten geven op woensdagavond. Ook moesten we hierover een flink verslag schrijven. We hadden de taken goed verdeeld en kregen uiteindelijk alles woensdagmiddag mooi af. We moesten een training van 120 minuten geven aan onze Curacaose medestudenten en twee docenten. Na de training waren we heel tevreden. Cijfer krijgen we over een paar weken. Hier op Curacao wordt er heel erg veel op houding gelet en hoe je het doet. Hier is alles ook veel uitbundiger. Wij Nederlanders zijn veel rustiger. Ook wordt er heel erg op uiterlijk vertoon gelet, zoals haren en kleding die je aan hebt. Alles moet 'perfect' zijn. Wij zessen hadden er voor gezorgd dat we zwart-wit zouden zijn. Ook kan een meisje in ons huis Maaike hele mooie dingen in het haar maken wat betreft vlechten. Dus bij ons alle zes had ze vlechten/invlechtingen in het haar gemaakt. Was heel leuk! Hierover kregen we ook zeer positieve feedback van de klas en de docenten.
Als je pauze hebt tussen je training door dan is het gebruikelijk om de deelnemers te voorzien van eten en drinken. Ik vind het heel leuk om de verschillen te zien en ik heb er zeker wat van geleerd dat ik ook in Nederland zou willen gebruiken.

Donderdag hadden we maar één les die ook nog is heel kort duurde. We werden voorbereid op de adviesopdracht die we moeten schrijven voor eind oktober.

Vrijdag was het onze 'gebruikelijke' dag om weer naar een (ver) strandje te gaan. Dit keer stond Porto Mari op het programma. Er werd heel slecht weer opgegeven, maar we hadden een prachtige dag gehad met veel zon en veel wind. Het was dus goed uit te houden. Het strand en de zee was ook heel mooi, wel heel toeristisch. Na het dagje strand nog een lesje aquarobics/fit gegeven. 's Avonds was het weer klaar maken en vervolgens met weer bijna het hele huis naar Full Moon party; een maandelijks terugkerend feest met vuurwerk! Het was een erg leuke avond!

Zaterdag een rustig dagje in het zwembad. Zondag was het ontzettend bewolkt en veel wind. Niemand ging eigenlijk echt wat doen. Dus ik dacht: 'nou dan ga ik met school bezig'. Totdat er een spontaan idee ontstond om een (strand)wandeling te gaan maken. Ik mijn schoolspullen aan de kant en op pad met Ingrid, Ellen, Vera en Robin. Het was er echt perfect weer voor. Rotsen beklommen, leuke paadjes gelopen, een oud ziekenhuis waar vroeger zieke slaven uit Afrika verbleven in geweest, een (uitkijk)toren beklommen en bij een strandje geweest waar eigenlijk bijna niemand was/komt met hoge golven. Nog even in de zee gezwommen daar, heerlijk! Na de wandeling besloten om bij een heel leuk tentje te gaan zitten en eten. Super lekker eten gehad. Daar was ook een man vissen aan het voeren. Vissen ontzettend groot. Op dat voer kwamen op een gegeven moment ook heel veel kreeften af. Ze werden steeds groter tot echt wel een grote van een meter. Prachtig om te zien!
's Avonds nog gezellig bij elkaar gezeten en alle 288 foto's bekeken met elkaar.

Aankomende woensdag komt voor het eerst bezoek uit Nederland. Twee klasgenootjes komen hier in huis wonen, echt heel veel zin in en suuper leuk dat ze mee gaan maken wat ik hier mee maak en de mensen leren kennen die ik ook heb leren kennen. Woensdag komen ook mijn moeder, broertje en zusje. Zij zullen verblijven in Jan Thiel resort livingstone. Op dat strand daar (zanzibar en papagayo) komen wij bijna iedere zaterdag om te volleyballen. Lijkt me super leuk om ze hier veel van het eiland te laten zien en om ze na 8 weken niet gezien te hebben weer te zien.

Dit was weer mijn blog voor deze week!
Hilda en Fieke tot woensdag!!:D
Mam, Sonja en David tot donderdag!!:D

Ayo lieve lezers en tot volgende week!

  • 06 Oktober 2014 - 21:13

    Papa:

    Hoi Kitty-girl,
    ik heb weer genoten van je blog.
    erg leuk geschreven zodat ik het ook een beetje mee beleef met alles wat je doet.
    Ja leuk he dat mama, Sonja en David komen.
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd met ze hebt.
    Papa's vakantie begint op de 8ste tot ongeveer eind van de maand.
    Ik wens je het allerbeste met een kuz van pa

  • 09 Oktober 2014 - 17:19

    Martha Houwen:

    Hallo Kitty

    Wat fijn dat je bezoek krijgt van je familie.
    Kan me voorstellen dat je je daar enorm op verheugd.
    Prachtige foto's en je blog was weer leuk om te lezen.
    Geniet van je moeder zus en broer en tot de volgende blog.

    Gr. martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 20204

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: