Week 13 Curacao/Aankomst en verjaardag Erwin - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 13 Curacao/Aankomst en verjaardag Erwin - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 13 Curacao/Aankomst en verjaardag Erwin

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

10 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Ayo lieve lezers!

Erwin is er, joehooeee!! En vandaag is hij 21 jaar geworden! Gefeliciteerd lieverd!!

Ik zal beginnen bij het begin van de week.
Vorige week maandag heb ik een zeer zware workout gedaan met Sanne (vriendin van Anouk). Nadien waren we allebei helemaal kapot. Alle spieren getraind en cardiotraining. Wel een zeer voldaan gevoel.
De rest van de dag lekker op een luchtbedje gelegen en 's avonds hadden we Privaatrecht op school.
Tot en met donderdag overdag alles zo veel mogelijk gedaan voor school, zodat ik volgende week zo weinig mogelijk hoef te doen als Erwin er is. Verder op een luchtbedje in het zwembad gelegen. Nog even zo bruin mogelijk worden voordat Erwin zou komen.

De zenuwen stegen met de dag. Ik kon me nog niet in denken hoe het zou zijn als hij eindelijk hier bij me op Curacao zou zijn.
Vrijdag was het zo ver. De nacht van donderdag op vrijdag super slecht geslapen. De hele tijd zijn vlucht in de gaten gehouden. Zijn vlucht was mooi op tijd geland op St. Maarten. Uiteindelijk had hij daar een tussenstop die 40 minuten langer duurde dan gepland. Dus helaas zag ik hem ook pas 40 minuten later. Samen met Mariët was ik naar het vliegveld gereden. Haar ouders zaten ook in datzelfde vliegtuig. Ik stond daar zenuwachtig te wachten. Eerst kwamen de ouders van Mariët naar buiten. 10 minuten later (die toen heeeeeel erg lang duurden) kwam dan eindelijk Erwin. Rennend als een malle naar hem toe. Zooo blij om hem weer te zien!!!
Amanda (huisgenootje, die op haar zus en zwager aan het wachten was) heeft een paar leuke foto's gemaakt van onze eerste ontmoeting.
Nadat Erwin zich op de parkeerplaats van het vliegveld even snel omgekleed had in zomerkleding reden we in ons 'eigen autootje' naar mijn studentenhuis. Daar hebben we de spullen gedropt en zijn we het zwembad in gedoken. Erwin had het errugg warmmm!
Die avond zijn Erwin en ik ontzettend verwend door Anouk en Sylvie. Zij hebben voor ons een heerlijk diner bereid en ook met een lekker soepje vooraf.

Zaterdag hebben we ontbijt gehaald bij de bakker en hebben we lekker ontbeten op het strand van Marie Pompoen. Daarna gingen we even naar huis onze strandtassen inpakken en zijn we naar Playa Porto Marie gereden. Daar hebben we een heerlijke stranddag gehad en geluncht bij het restaurantje daar. 's Avonds zijn we uit eten geweest in hartje Willemstad Punda. Aan de handelskade aan het water. Erg fijn om weer samen te zijn. Het is weer net als vanouds alleen nu in een prachtige nieuwe omgeving met altijd mooi weer.

Zondag hebben we weer een lekker ontbijtje bereid en zijn we spullen gaan opruimen en inpakken. Vervolgens zat onze auto vol met verhuisspullen. Eerst hebben we gezwommen bij Zanzibar Jan Thiel en om drie uur hadden we een afspraak bij resort Lagunisol met de eigenaar van Villa Lagunisol. Daarvoor hebben we de nodige boodschapjes nog even gedaan bij de Albert Heijn. Daarna kregen we de rondleiding door ons schitterende nieuwe verblijf. Jacuzzi, privézwembad, twee masterbedrooms, twee badkamers, airco en eindelijk een wasmachine waar ik mijn kleren weer is fatsoenlijk kon wassen. Samen met een droger en een vaatwasser. Ook heerlijke ligbedjes, stoelen en banken om op te zitten. Stukken beter dan drie maanden lang iedere avond op houten picknickbanken zitten. De man was weg, Erwin ging in de jacuzzi en lag languit op de bank en ik vermaakte mij prima met het wassen van al mijn kleding, handdoeken, enz. Ik was weer helemaal in mijn element. Heerlijk om weer even het 'huisvrouwtje' te kunnen zijn. Vervolgens lag Erwin nog even op bed in de Airco. Na een paar uurtjes was alle was gewassen en opgehangen en alle handdoeken, e.d. gedroogd in de droger. Lekker douchen en ons toen klaar gemaakt voor uit eten.
We zijn uit eten geweest bij 'De Kleine Wereld'. Wat een fantastisch mooi en super gezellig restaurant. Erg mooie verlichting. Onder de palmbomen aan het water en met onze voetjes in het zand. Het eten was ook errug lekker.
Om half 11 waren we weer thuis en waren we beiden best wel moe. We hebben heerlijk geslapen in een mega groot, zacht bed. Sinds drie maanden zonder deken geslapen te hebben, was dit nu ook wel weer heerlijk!

's Morgens/vandaag Erwin gefeliciteerd met z'n verjaardag en z'n eerste cadeautje gegeven. Daarna lekkere croissantjes en Pita broodjes met brie als ontbijt gegeten. Vervolgens hem als verrassing mee genomen naar Papagayo beach. Daar hebben we met z'n tweeën een super ritje op een jetski gemaakt. Echt fantastisch! Erg leuk, want iedere keer dat Erwin hier een jetski zag, zei hij: 'ohh dat lijkt me zo fantastisch hè om op zo'n ding te scheuren'. Dit maakte het nog leuker om het te geven. Na de tocht op de jetski hebben we bij Zanzibar nog weer even in de zee gezwommen. Daarna boodschapjes gedaan bij de AH. Nu zit ik lekker bij onze villa op de veranda mijn blog te schrijven en Erwin ligt in ons zwembadje.

Zo dit was het weer voor deze week. Volgende week zal ik de tweede helft van zijn verjaardag beschrijven en de rest van de week. :D

  • 10 November 2014 - 20:47

    Papa:

    Hoi Kitty-girl,
    Fijn dat jullie weer samen zijn.
    Feliciteer Erwin namens mij en maak er samen een mooie
    nooit meer te vergeten tijd van.
    kuz pa

  • 10 November 2014 - 21:04

    Greetje:

    Hoi. Kitty.
    Wat fijn dat jullie weer samen zijn en wat
    Fantastisch verblijf hebben jullie. En natuurlijk
    De felicitatie voor Erwin
    Nou lekker van elkaar genieten meid
    Liefs van greetje

  • 15 November 2014 - 18:11

    Martha:


    Oeps helemaal nog geen tijd gehad om je verslag van deze week te lezen.
    Natuurlijk wel op Fb gelezen hoe fijn jullie het hebben.
    Wat een heerlijke week heb jij gehad zeg en wat een prachtig huisje hebben jullie.
    Heel erg jaloers zijn op jullie.
    Erwin zal wel heel blij geweest zijn met zijn kado. Dat krijgt niet iedereen zoiets bijzonders.
    De rest van het kado hebben we natuurlijk ook al gezien. Geweldig. Mijn dochter
    ontzettend jaloers op je.(ik natuurlijk ook)
    Wij zijn met een aantal collega's zoals je weet naar Den Haag geweest.
    Een hele ervaring moet ik zeggen. Was nog nooit bij een demonstratie geweest.
    We hebben een fijne dag gehad. Hoop dat het zich geloond heeft en zo niet dan gaan we 20 mei
    2015 nog een keer. Dus houd die datum in je agenda vrij.
    Ik wens je nog een heel fijn weekend mit dien laiverd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 20197

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: