Week 14 Curacao/Erwin - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 14 Curacao/Erwin - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 14 Curacao/Erwin

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

17 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon nochi,

Heerlijk zo'n volle week samen met Erwin in ons heerlijk mooie huis.
'Helaas' zijn we nu weer terug. Toch wel een ander soort luxe en het zwembad is groen. Voor Erwin helemaal even wennen om primitief te leven. Maar goed dat zal ook wel weer wennen.

De tweede helft van Erwins verjaardag (vorige week maandag) hebben we nog lekker een gebakje gegeten en heerlijk gekookt.
Dinsdag waren we drie jaar samen. Ik werd wakker gemaakt en ik kreeg een heerlijk ontbijt op bed met een gekookt eitje, croissantje en pitabroodje met brie en punch met ijsklontje. Suuper lief en het was heerlijk! Vervolgens maakten we ons klaar, want om 11 uur zouden we met dolfijnen gaan zwemmen. Om 10.20 uur stapten we de deur uit en zeiden een paar mannetjes tegen ons dat de band leeg was. Op dat moment kon ik dat even slecht aan. Lichtelijke paniekaanval, want wat moesten we nu wel niet. Om 11 uur zouden we met dolfijnen zwemmen. Snel mobiel pakken en de meiden bellen zodat zij ons misschien nog zouden kunnen ophalen en weg kunnen brengen. Erwin zei: 'laat maar' en hij had binnen vijf minuten die hele band verwisseld met de reserveband. Super en alles was weer goed! We hebben het prachtig gehad met dolfijnen zwemmen. Zo lief en zo leuk! Daarna hebben we nog in het See Aquarium rondgelopen, hele mooie en bijzondere vissen gezien, flamingo's eten gegeven, pijlstaartroggen geaaid en nog een dolfijnenshow gezien. Was een leuke dag. Daarna eten gekookt en toen moest ik weer naar school. Helaas moet ik deze week en volgende week van maandag tot en met donderdag naar school, maar goed ik mag niet klagen. Overdag lekker vrij.

Woensdagochtend hebben we het oost deel van het eiland verkend, daarna een duik genomen in de zee bij Caracasbaai. Vervolgens zijn we lekker op het strand gaan liggen bij Zanzibar. Thuis hebben we nog even in ons privézwembadje gezwommen. Daarna moest ik weer naar school. Uit school hebben we samen nog gekaard.

Donderdag zijn we richting Westpunt gereden en hebben we gezwommen bij Daaibooi. 's Avonds naar school. Toen we op school aankwamen, kwamen we erachter dat de les was uitgevallen. Yess weer eerder naar huis, maar balen dat we d'r helemaal heen gereden waren. Ik ging terug naar Erwin en even later kwamen Loes en haar vriend Chris, Anouk, Sylvie, Juliët, Chia, Maaike, Ingrid, Ellen en Vera bij ons buurten. Een gezellige avond gehad!

Vrijdagochtend op tijd opgestaan. We zouden een buggytour gaan doen. Geweldigggg!!! We kwamen ook nog Hilde en Yvonne, twee huisgenootjes van mij tegen. Zij gingen diezelfde tour doen. In het begin hebben we erg veel regen gehad, heeelemaal drijf- en drijfnat. Maar het had ook wel weer wat. Daarna flink scheuren door de plassen. We hadden drie officiële stops de eerste was bij de struisvogelfarm. Het regende toen zo hard dat we alleen maar even konden schuilen. Verder nog wel wat leuke dieren gezien. Vervolgens gingen we verder. Toen klaarde het op en hebben we alleen nog maar zon gehad. Helaas kregen toen twee buggy's last van een lekke band. Deze werden wel snel weer gefixt. De tweede stop was bij de bleu hole. Een vlakte grenzend aan zee, waar de zee hoog spattend tegen de rotsen raast. Mooi om te zien!! Vervolgens weer verder, toen kregen we pech onderweg. Een buggy deed het niet meer. Dus op sleeptouw die buggy meenemen. Op een gegeven moment werd die buggy even achtergelaten en was het tijd om echt te gaan crossen. Over bulten heen, scherpe bochten, diepe plassen en een flinke snelheid. Echt geweldig!! Daarna was de derde stop. We gingen grotten in waar vroeger indianen hebben gewoond toen de Spanjaarden Curacao wilden veroveren. Dit was erg mooi om te zien. Vervolgens hadden we nog een prachtig uitzicht vanaf een berg over de vlakte met grote cactussen en daarachter de zee. Ook konden we Bonaire zien liggen. Uiteindelijk heeft de tour zo'n vijf uur geduurd in plaats van de 2,5 uur die er voor stond. Ik en ook Erwin vonden het geweldig! Daarna hebben we een lekkere vette hap bij de Burger King gegeten. Vervolgens lekker bij onze villa gezeten en film gekeken.
Zaterdag zijn we naar het mooiste strand van het eiland gegaan, namelijk Cas Abao. Daar kwamen we Mariët met haar ouders nog tegen en Hilde met haar ouders. Het grootste gedeelte van de tijd was het helaas bewolkt. Op een gegeven moment besloten we om weer naar huis te gaan. Toen hebben we nog even bij ons over het resort gelopen. Daarna hebben we ons klaar gemaakt en zijn we lekker uit eten geweest bij Brakkeput Mei Mei.

Zondag hebben we in de zee gezwommen bij Zanzibar. Daarna heb ik wraps gemaakt. Dat smaakte goed, al zeg ik het zelf. Na het eten gingen we weer naar Brakkeput Mei Mei, want daar kon je ook midgetgolfen. Dit hebben we gedaan. Een prachtige baan en we hebben het erg leuk en gezellig gehad. Daarna nog een heerlijke laatste avond gehad. Spelletjes gedaan en alvast wat spullen gepakt.

Vandaag de rest van de spullen ingepakt en om 11 uur was de uitcheck. Heel jammer om onze mooie villa weer achter ons te laten. Eenmaal weer thuis de spullen weer uitgepakt en gegeten. Toen onze strandtassen gepakt en zijn we naar mambo beach gegaan. Nu moet ik me klaar maken voor school en straks naar school.

Dit was het weer voor deze week!
Tot volgende week!

Ps. De foto's volgen later.

  • 18 November 2014 - 00:42

    Papa:

    Hoi Kitty en Erwin,
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Het zal straks in nederland wel weer heel erg wennen zijn.
    Het koude kikkerlandje wacht op jullie.
    Maar voor het zo ver is zou ik zeggen: "Blijf GENIETEN"
    Heel veel plezier nog
    Kuz/handshake pa

  • 18 November 2014 - 14:41

    Martha:

    Wat een verwennerij zeg. Heerlijk. Jullie genieten volop.
    Ga zo door zou ik zeggen.
    Wel veel pech met de auto's. Zijn de wegen daar zo slecht dat de banden
    daar steeds leeg lopen of laat de onderhoud aan de auto's te wensen over?
    Hier grauw en donker weer. Zoals ze nu voorspellen zit er wat vorst aan te komen.
    Brrrrrrr. Vindt het nu al koud genoeg. Hopelijk wordt het overdag dan wat vriendelijker.
    Geniet nog maar heerlijk van de warme temperaturen daar bij jullie voordat je het weet
    loop je met een dikke winterjas en sjaal weer in Bellingwolde.
    Heel veel plezier nog en doe de groetjes aan Erwin, heb een paar weken terug ontmoet
    in de BB bij zijn oma. (Opa was jarig)

    Lieve groetjes uit Bellingwolde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 20201

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: