Week 19 Curacao bergbeklimmen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Week 19 Curacao bergbeklimmen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Week 19 Curacao bergbeklimmen

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

22 December 2014 | Curaçao, Curaçao

Bon dia (goedemorgen),

Deze week weer een hele mooie week gehad en van alles beleefd. Ook is onze vakantie van vier weken ingegaan. 12 januari hoeven we pas weer naar school. Dat is dan voor een tentamen. Ook moeten we dan alle verslagen inleveren. In de vakantie dus wel wat te doen, maar ook super veel vrije tijd. Er staan leuke dingen gepland en tot nu toe al hele leuke dingen gedaan.

Maandag heb ik weer is een lesje aquarobics gegeven. Ditmaal aan Joyce, Anna, Ruth en Ellen. 's Avonds weer gekleurd. Overdag heb ik samen met Joyce kleurplaten uit mijn kleurboek gekopieerd en 's avonds hebben Joyce, Amanda, Ellen en Ingrid zich bij mij aangesloten.

Dinsdag ben ik naar de (Nederlandse) kapper geweest in Punda (hartje Willemstad). 's Avonds heb ik met Joyce, Anouk en Amanda sushi opgehaald. Ik had al een paar keer geproefd van Joyce en ik vind het heerlijk. Zo ook deze avond. 's Avonds werd de groep van kleuren nog groter. Nu waren we met Joyce, Amanda, Anouk, Maaike, Ellen, Sylvie, Loes en Ruth. Erg gezellig zo aan de picknicktafel met de kleurpotloden in ons midden.

Woensdagavond hebben we gegeten bij onze docente van Papiaments. Zij had ons uitgenodigd bij haar thuis om Antilliaanse gerechten te eten/proeven. Toen we daar aankwamen had ze ook een vriend van haar uitgenodigd. Het was heel gezellig en bovenal ook heel lekker.

Donderdag ben ik voor school bezig geweest.

Vrijdag heb ik samen met Ellen gewinkeld in Salina. Allerlei winkeltjes bij langs geweest en shoppingmall Promenade en Zuikertuintje bezocht.

Zaterdag ben ik met een aantal van het huis naar Papagayo (oostpunt/Jan Thiel) geweest. Rond de happy hour tussen 5 en 6 gingen we naar Zanzibar. 's Avonds nog gezellig een film gekeken met Ingrid.

Zondag was echt een superdag. 's Morgens er heel vroeg uit om vervolgens iets na zevenen te vertrekken naar de Christoffelberg met Bart, Nigel, Stijn, Adrie, Yvonne, Marleen en Lisa. Deze berg is de hoogste berg van Curacao met een hoogte van 372 meter. We startten om half 9 met een flinke pas. Iets na de start kregen we een flinke regenbui over ons heen. De stenen/rotsen werden hierdoor heel glad. In het begin van de tocht kon je nog over een redelijk normaal pad lopen, maar na verloop van tijd werd het echt klimmen en klauteren. Echt super leuk om te doen! Eenmaal boven flink veel wind en een prachtig uitzicht over het eiland en de zee. Daar een half uurt ongeveer boven geweest en vervolgens de start met de tocht weer naar beneden. Over steile rotsen weer naar beneden. Ik houd daar wel van. Goed oppassen want het was echt spekglad door die regen. Uiteindelijk kwamen we allemaal weer zo goed en wel beneden aan. Onderweg waren we nog een man tegen gekomen die de berg voor de 3755e keer aan het beklimmen was. Hij doet dit iedere zondag 5 keer. Voor de route omhoog staat normaal gesproken een uur. Hij heeft een record van 8 minuten en 50 seconden. Hij is recordhouder van deze berg beklimmen. Heel leuk om hem tegen te komen.
Na dit avontuur gingen we naar Playa Kalki. Daar hebben we de rest van de dag op het strand gelegen. Ook kwamen daar nog anderen van het huis. Uiteindelijk lagen we met 16 man uit het huis op het strand. Het was een hele gezellige dag!

Dit was het weer van afgelopen week!
Ik wens jullie allen vanuit het zonnige en warme Curacao hele fijne kerstdagen!

  • 22 December 2014 - 14:31

    Jannie:

    Ha Kitty,
    Mooi! Fijne vakantie. Fijne kerstdagen en een mooie jaarwisseling. Veel voorspoed, geluk en gezondheid in 2015. Succes met je voorbereidingen op het laatste deel van je studie daar!
    Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitty

Hoiii, Ik ben Kitty van Schooneveld 22 jaar oud. Ik ben vierdejaars studente van de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hanzehogeschool in Groningen. Voor ruim vijf maanden verblijf ik voor mijn minor 'werken met gezinnen' op Curacao. Deze minor ga ik volgen aan de UOC (University of Curacao). Op 13 augustus 2014 om 9.50 uur vertrek ik vanaf Schiphol met vijf medestudenten van de Hanzehogeschool Groningen naar Hato (vliegveld) Curacao. Op 21 januari 2015 om 7.15 uur zullen we weer aankomen op Schiphol. In de tussentijd zal ik wekelijks een blog schrijven om mijn belevenissen met jullie als lezers te delen.

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 20195

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 21 Januari 2015

Studie Curacao

Landen bezocht: