Eerste paar dagen Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Kitty Schooneveld - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen Curacao

Door: Kitty van Schooneveld

Blijf op de hoogte en volg Kitty

18 Augustus 2014 | Curaçao, Curaçao

Hoi lezers,

Dit is mijn tweede reisverslag vanuit Curacao. In dit reisverslag zal ik wat schrijven over de eerste dagen op Curacao. Ik kan alvast vertellen: 'Het is fantastisch!'

Dag 1: Donderdag 14 augustus: auto's plus strand
Vandaag zouden de auto's worden gebracht tussen half 11 en 11 uur. Anouk (mede reisgenootje) was met hem aan het appen. Hij gaf aan er rond 11 uur te zijn en graag het geld contant te ontvangen. Dus wij moesten op zoek naar een pinautomaat. Om tien voor elf gingen wij op weg. Ons al aanpassend aan de cultuur gingen we natuurlijk te laat op pad, omdat wij er ook vanuit gingen dat die automan ook te laat zou komen. In de hitte met z'n zessen paraderend op pad langs de kant van de weg. Op een gegeven moment stopten twee auto's naast ons en de voorste Antilliaan vroeg aan ons of wij niet mee wilden rijden. Wij: 'Doorlopen, doorlopen, niet reageren!'. En als lichtelijke angsthazen liepen we stevig door. Geen pinautomaat gevonden of het was nog ver lopen, dus we bedachten om terug te lopen, te wachten op de automan en dan vervolgens met de auto en de automan te gaan pinnen. We kwamen terug en zien vlak voor onze oprit een leguaan lopen met een lengte van zo'n 80cm en een giga grote kop. Wij: 'wow, wow, snel foto maken!' Met dat wij dichterbij komen, spurt het beestje weg. 'Balen, geen foto!'. We kwamen weer thuis, we hadden weer wifi en we zagen dat we een appje hadden van de automan: 'De eerste auto staat er hoor, ik ben nu onderweg voor de tweede'. Wij: 'Wat??'
De man die ons aansprak bleek de automan te zijn; ff een schaammomentje... Vervolgens onze excuses aangeboden voor het feit dat wij op deze manier reageerden. Nadat we de auto's betaald hadden, gingen we boodschappen doen. We kwamen in een lokale supermarkt. We keken rond en het was net Nederland. Allemaal Nederlandse producten, super!
We kwamen bepakt weer terug bij ons huis en wilden graag zwemmen in zee. Het was half 3 dus we wilden eigenlijk niet meer naar een betaald strand. er werd ons verteld dat we dan naar Marie Pompoen konden gaan, dus wij in de auto en 2 minuten later kwamen we aan.
Ons eerste bezochte strand op Curacao. Het was prachtig! Super helder water en een parelwit strand. Rond een uurtje of half 6 gingen we weer terug naar huis en ons klaarmaken om uit eten te gaan. Uiteindelijk in onze auto's op zoek naar het Wilhelmina plein. We hadden gehoord van onze medehuisgenoten dat het daar gezellig was en je goed kon eten. Na een tijdje zoeken en wat heen-en-weer-rijden, gevonden. We kregen allen een kaart en bijna alles was onder de 20 gulden (zo'n 8 euro). 'Woow, fantastisch', dachten wij, 'dat is niet duur!' Heerlijk gegeten. Uiteindelijk moesten we allemaal een paar (2 of 3) gulden meer betalen dan op de kaart stond aangegeven. Wij vragen. Wat bleek, ze moesten nog nieuwe kaarten maken. Toch moesten we betalen. Dat kan daar blijkbaar op die manier. Wij minder fooi gegeven en vertrokken. Toen we thuiskwamen nog even bij onze huisgenoten gezeten en vervolgens op bed.

Dag 2: vrijdag 15 augustus: school
Mariët, Anouk en ik moesten om 9 uur op school zijn. De andere drie meiden om 11 uur. Met onze gedownloade app, waarbij je offline navigatie hebt, gingen we op weg. In één keer gevonden met zo'n 20 minuten rijden. We wisten niet waar we moesten zijn, dus op een gegeven moment in de bibliotheek gevraagd naar de naam die ons gemaild had. Ons werd het rooster plus boekenlijst gegeven, want dat hadden we in Nederland nog niet ontvangen. Inschrijving werd verder in orde gemaakt en we kregen onze studentenkaart. Na 2,5 uur slenteren en wachten (voor Nederlandse begrippen, heel lang wachten) konden we weer gaan. We hadden bedacht dat we alvast wel avondeten konden kopen, want dan hoefden die andere meiden dat niet meer te doen en dan zouden we die middag nog kunnen zwemmen. We kwamen thuis en het duurde en het duurde maar met die andere meiden. Op een gegeven moment een sms gestuurd omdat we ons toch wel zorgen maakten. Ze waren nog steeds op school aan het wachten. Uiteindelijk waren ze pas om half 4 weer thuis.... Toen besloten om niet meer naar zee te gaan, maar lekker te blijven relaxen aan ons zwembad. 's Avonds besloten we om naar Saint Tropez te gaan. We kwamen daar aan, echt een hele luxe tent met allemaal zeer net geklede mensen. Muziek, en vele loungestoelen. Saint Tropez is een zwembad die direct grenst aan zee en vele loungesets heeft staan. Wij daar even gestaan, vermogen betaald aan een drankje en hadden het toen wel weer gezien. We gingen naar Bermuda (discotheek). Dat was op zich wel leuk, maar niet elk nummer was mijn muzieksmaak. Rond kwart over 2 waren we weer thuis.

Dag 3: zaterdag 16 augustus: zanzibar/Jan Thiel baai
De eerste helft van de dag weer lekker gelegen aan het zwembad. Om vier uur zouden we naar zanzibar gaan bij de Jan Thiel baai. Van vijf tot zes was/is daar happy hour iedere zaterdag. Twee huisgenoten namen we ook met ons mee in de auto. We kwamen aan en ik werd direct enthousiast. Beachvolleybal, tennis, prachtig strand, allemaal leuke tentjes en leuke muziek. Mariët, onze twee huisgenoten en ik bedachten om te gaan zwemmen in zee. De andere meiden bleven dansje doen op de muziek. Na het zwemmen gingen we kijken bij het volleybal en vragen of we mee mochten doen. Robbin en Mariët zouden blijven kijken. Stijn en ik wilden graag mee doen. Dus wij op een gegeven moment het veld in met drie Antillianen en één uit Honduras in een team. Fantastisch leuk ging het. Na het toernooi kwam een man bij me en vroeg of ik in het dames competitieteam wilde gaan spelen. Nou helemaal super natuurlijk. Er stond een Nederlandse vrouw in het veld te spelen en haar moest ik vragen voor meer informatie. Zij zou hier iedere zaterdag spelen, dus ik kon haar ook een andere dag vragen. Bij mezelf gedacht: 'niet direct te enthousiast, want ik moet er dan ook op vaste tijden zijn en lukt dat wel met de auto's, enz. Eerst weer gaan zwemmen. Ik zou er nog even over nadenken en met de rest bespreken. Het werd inmiddels donker met een schitterende zonsondergang. Nog gezwommen en genoten van de muziek en op een gegeven moment weer naar huis. We wilden ons nog gaan klaarmaken en daarna naar Bermuda. Uiteindelijk waren we allemaal te moe en besloten om op bed te gaan.

Dag 4: zondag 17 augustus: Mambo Beach/Wet & Wild
Vandaag wilden we graag naar Mambo Beach (betaald strand). We namen onze twee huisgenoten Robbin en Stijn weer mee. We kwamen aan bij het strand en moesten 6 gulden voor het strand betalen en 5 gulden voor een bedje. Dit gedaan. Veel gezwommen en gesnorkeld. Echt suuuper mooi! Ik nog geen foto's gemaakt, Stijn wel. Ook lekker op onze bedjes gelegen.. Heel vaak en super goed ingesmeerd, toch aan het einde van de dag m'n gezicht en borstkas verbrand... De zon is zooo sterk. Nou ja goed insmeren met aftersun. We hadden die ochtend afgesproken dat we met het hele huis zouden bbq. Rond kwart voor vijf kwamen we terug van mambo beach en doken bij de andere huisgenoten nog het zwembad in. Zes uur begonnen we met het eten snijden. En rond een uurtje of zeven begonnen we aan de bbq met 18 in totaal. Gezellig! Na de bbq maakten we ons verder klaar en gingen we met de hele groep in 4 auto's naar Wet & Wild. Feest dat iedere zondagavond is op het strand van Mambo. Van 22 uur tot 23 uur was het happy hour. Superleuke muziek en we hebben ons uitstekend vermaakt. Iets na twaalven was ik met de eerste groep weer thuis. Nog een uur buiten gezeten en wat gekletst. Iedereen was toen vervolgens thuis en daarna op bed.

Vandaag: maandag 18 augustus
Schrijven van mijn blog.
Verder vandaag: zwemmen en vanavond ons eerste college van 18 uur tot 21 uur. Meer verhalen volgen.

Overig
Er zijn hier super veel zwerfhonden en katten op het eiland. Ze lopen gewoon de weg over, om de terrassen heen. Best apart om te zien.

We hebben een fantastische groep meiden. We zijn vanaf begin af aan erg open naar elkaar, gunnen elkaar de vrijheid en de ruimte om de dingen te doen die we zelf leuk vinden. Het gaat echt heel erg goed en super leuk! Een super start van een hoogstwaarschijnlijk fantastisch half jaar.

Van nu af aan zal ik iedere maandag (voor zover de mogelijkheid er is) een blog schrijven van de afgelopen week.

Tot volgende week!

• 18 Augustus 2014 - 17:22

Birke:

Hey Kitty,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Super leuk om te lezen.

Liefs, dikke knuf van Birke

• 18 Augustus 2014 - 21:34

Papa:

hoi kitty,
    Leuk, wat je allemaal op je blog schrijft.
    ik verheug me al op de volgende.
    geniet van je feestleven.
    kuz pa

• 19 Augustus 2014 - 15:25

Addo:

Klinkt allemaal super Kitty. Gaat helemaal goed komen. Have fun

• 20 Augustus 2014 - 13:10

Martha:

Hey Kitty.

Was weer leuk om te lezen.
    Wat fijn dat het allemaal goed verloopt en dat je het zo naar
    je zin hebt.
    Best wel jaloers hoor, als ik de foto's zie. Heerlijk weer, mooie strand.
    Zalig. Hier koud, nat en triest weer. De verwarming in huis al weer aan.
    Geniet er maar volop van want voordat je het weet ben je hier weer